Google

Friday, September 02, 2005

Hongaarse les

Het was eindelijk zover,

De eerste aanzet tot Hongaarse les was daar. Ik had met mijn lerares, die zich via een advertentie in het lokale suffertje had gemeld afgesproken dat ik naar haar huis zou rijden om ze af te spreken hoe we de cursus gingen aanpakken.

Aangezien ik belangrijke klanten op bezoek had die pas om vijf over zeven weggingen, kwam ik natuurlijk te laat voor de afspraak die we op zeven uur hadden gezet. Dus direct een goede eerste indruk. Strak in het pak belde ik om kwart over zeven aan bij het adres dat ze me had opgegeven. Toen de deur openging moest ik even slikken, want er werd opengedaan door een lerares die er toch best wel prettig uitzag. Mijn collega die de selectie had gedaan had goed werk geleverd!

Ze was een hongaarse die een paar jaar in Engeland had geleefd en die nu buiten haar studie economie aan de universiteit van Budapest wat geld bijverdiende door de lokale mensen in Sárbogárd een bijles in Engels te geven.

Het blijkt een strenge lerares te zijn, voordat we zijn begonnen heb ik in ieder geval het eerste huiswerk al binnen! Maar goed de afspraken zijn gemaakt en vanaf maandag gaan we twee avonden per week, twee uurtjes lessen.

3 comments:

Anonymous said...

Ja ja... 2 avonden per week, 2 uurtjes "lessen"?! Enne... Foto's!!!

10SC-Star said...

He Roy, op die foto's zul je toch even moeten wachten, ik kan moeilijk aankomen met het verhaal hé Linda, kan ik even een foto van je nemen, want mijn vrienden willen weten hoe mijn lerares eruit ziet

Anonymous said...

Nou, als je dat op z'n Hongaars vloeiend, zonder fouten, weet te zeggen, denk ik dat je dat best wel voor elkaar krijgt!