Google

Monday, September 26, 2005

Vrijdagavond

Zoals afgesproken arriveerde ik om zeven uur bij Szilvy. Toen ik aankwam zag ik dat haar bijna ex-man de auto met boodschappen aan het uitladen was. Even twijfelde ik hoe verder te gaan, maar het antwoord was makkelijk, aangezien ik op bezoek kwam voor les, was er eigenlijk niets aan de hand, maar het voelde wel een beetje raar (het engelse woord awkward dekt de lading echter beter).

Nadat ik me netjes aan hem had voorgesteld, nam ik plaats aan de keukentafel om me voor te bereiden op twee uurtjes les. Ik merkte dat we ietwat formeler van start gingen dan de vorige keer. Het grote voordeel hiervan was echter dat ik wel mijn huiswerk voor maandag afgekregen heb. Toen we net een paar minuten bezig waren en haar man zich in de woonkamer had teruggetrokken, kwam de moeder van Szilvy op bezoek om haar zoontje naar huis te brengen. Deze zou deze avond met papa de avond bij de schoonouders doorbrengen. Na ook aan zoonlief voorgesteld te zijn, vertrok deze direct met papa en ik bleef alleen achter met Szilvy en haar moeder.

Haar moeder bleek een vrouw te zijn die nogal direct was en die niet op haar mondje gevallen was. Alleen verstond ik haar jammergenoeg niet (dit is dan ook de reden dat ik zo intensief les), dus moest Szilvy alles vertalen. Vanwege de inhoud van de vragen van mamslief deed ze dit met een rood hoofd.
Moeders wist wel dat ze bijles kreeg van een collega, maar haar beeld van deze collega was een oudere pafferige man (zeg maar het stereotiepe Duitser) en geen jonge god in de bloei van zijn leven en nadat ze haar verbazing hierover had uitgesproken kwam ze met de vraag of onze afspraakjes wel als hoofdreden het leren van elkaars taal was, of dat het slechts een alibi voor andere dingen was.
Na deze vraag was de spanning voelbaar en deze was dan ook te snijden. De vraag bleef een tijdje in de lucht hangen en we konden beiden geen sluitend antwoord op deze vraag geven.

Het duurde even na het vertrek van mams alvorens we ons weer een relaxte houding wisten aan te meten. Maar zodra dit weer het geval was, resulteerde het weer in een leuke en leerzame avond, waarin we leuke en diepe gesprekken combineerden met het bijspijkeren van onze taalkennis. Volgende week weer!

2 comments:

Anonymous said...

HAHAHA! Je maakt er wel een traditie van om meteen aan moeders voorgesteld te worden he!

Enne... Foto's? Smeuïge details?

10SC-Star said...

Geduld Roy, geduld!