Google

Thursday, September 08, 2005

Voetbalfrustraties!


Een van de grote nadelen van het wonen in Hongarije, met een bagger Chello sateliet abonnement is toch wel dat je de meest interessante voetbalwedstrijden moet missen. De spanning van een wedstrijd van het Nederlands team is toch minder als je dit moet volgen via de teletext. Vooral als je afstandbediening niet van de geavanceerde knopjes heeft, waarmee je de teletext op de achtergrond kan aanzetten.

Op de een of andere vage manier dien ik de volgende procedure uit te voeren om teletext te bekijken. Met de schotel afstandbediening die ik op het knopje TV te drukken, vervolgens op het knopje Teletext, dan kan ik de pagina zoeken met de nummertjes. Als ik daarna weer terugwil om normaal beeld te krijgen, dien ik via de TV afstandbediening op een knop te drukken om de teletext achtergrond te laten verdwijnen. Wil ik daarna van kanaal veranderen, dan moet ik de schotel afstandbediening weer op schotel zetten door op het schotelknopje te drukken om vervolgens van kanaal te veranderen. (Hier heb ik trouwens drie weken over gedaan om hier achter te komen).

Normaliter kan ik via Eurosport dan nog wel een wedstrijd van een gerenomeerd team volgen. Met een beetje geluk Nederland, maar als er een "belangrijk" evenement als de US-open aan de gang is, zenden ze op beide zenders opeens geen voetbal uit.

Dus dan maar via de half twaalf (of half acht s'ochtends) uitzending van BVN-TV, waar ze een korte samenvatting geven als ze thuis hebben gespeeld en geen beelden laten zien als ze uit hebben gespeeld. Het hele grote nadeel hiervan is dat je er meestal Mart Smeets kado bij krijgt.

Dus alsjeblieft Talpa, verzamel alle rechten en plemp de wedstrijd via een livestream op internet

7 comments:

Anonymous said...

Kun je even die scheids navragen? Dat was een hongaar Hanacsek en toch wel een van de grootste drama's die met een fluit heeft rondgelopen.

(buiten het feit dat de nederlanders zich wel erg makkelijk lieten provoceren)

10SC-Star said...

Ik zal zijn adres proberen te achterhalen, zodat we hem even ter verantwoording kunnen roepen

Kiki said...

lief neefje,

Talpa heeft alleen de UIT wedstrijden van het Nederlands elftal. Voor de rest zal je toch echt bij SBS6 moeten zijn... je weet wel, die zender voor te dikke mensen die alleen maar in hun eigen wereldje zitten (denk Hart van Nederland :))

Zal eens vragen of meneer de Mol speciaal voor jou alles op het Internet wil zetten.
x je nichtje

10SC-Star said...

Tsja ik weet het mijn lieftallig nichtje,

Daarom vraag ik ook aan meneer de Mol om alle rechten over te nemen.

Maar ik denk dat die dikke mensen waar jij het over hebt, ook heel graag voetbal kijken.

Wel lief dat je dit aan meneer de Mol wil vragen. Als hij dit voor jou doet, zal ik je zeer dankbaar zijn.

Anonymous said...

Bij Talpa mis je hooguit een kwartier van de wedstrijd omdat ze de connectie niet in stand kunnen houden ;-)

Anonymous said...

kijk voortaan op www.oranje.nl daar kan je de wedstrijden live volgen en paar dagen na de wedstrijd samenvattingen enz bekijken.

10SC-Star said...

Hallo Johnsten, bedankt voor deze geweldige tip!