Google

Wednesday, September 28, 2005

Dunaföldvár

Op zondag wordt ik op tijd wakker en als ik om 7.30 voor de TV zit om eerst de scrapheap challenge en daarna motoriósok te bekijken op Discovery. Alleen hebben ze jammergenoeg hun programma aangepast, wat inhoudt dat ik tijdens het ontbijt geen TV vertier heb. Ik besluit mijn sportieve aspiraties weer op te pikken door een stukje te gaan rennen. Hierna een lekker bad, om vervolgens woordjes te gaan leren.
Rond de middag op naar Dunaüjváros om boodschappen te doen en een beetje in het buitenbad te gaan zwemmen. Na een uurtje of twee in het zwembad vertoefd te hebben, begint er zich een behoorlijke trek te ontwikkelen en ik besluit me te trakteren op een van de beroemde vissoepen in de Hálasczarda in Dunaföldvar. Dit is het beroemste visrestaurant uit de omstreken en als je binnenkomt hangt er ook direct een hele aparte sfeer. Zoals in een wildrestaurant de opgezette hoofden van wilde zwijnen en herten aan de muur hangen, hangen in dit restaurant de opgezette vissekoppen tegen de muur aan.
Binnen een kwartier nadat ik besteld heb, krijg ik een heerlijk glaasje wijn voorgeschoteld en komen ze een mandje brood en een keteltje met overheerlijke rijkgevulde vissoep brengen. Dit wordt met zeer veel smaak naar binnen gewerkt.

No comments: