Google

Monday, September 12, 2005

Babe magnets

Na een ochtend bij de kapper, een half uurtje woordjes leren en een speurtocht naar een vervanger voor mijn gestolen fiets in het deprimerende Dunaúvaros, vertrek ik om half twaalf te voet naar het treinstation. Zwetend van de inspanning om de trein te halen, haal ik een kaartje en stap in de trein. Hier vervolg ik de martelgang in het boek van Mary Higgins Clark, een boek dat er op het eerste gezicht interessant uitzag, maar pas later kwam ik erachter dat het door de Cosmopolitan was aangeprijsd. Een thriller over een vrouw met een modewinkel die aan de hand van de kleren van een slachtoffer een politieonderzoek kan helpen. Een zogenaamde romatische thriller.

Nou, dus dat was mijn eerste en laatste romantische thriller. Na aankomst in Budapest, direct de metro naar het Thermaal bad, om daar een relaxte middag door te brengen. Jumpend van bad naar sauna en van sauna naar bad, weet ik het grootste gedeelte van de middag stuk te slaan. Als ik rond een uur of vier helemaal uitgeweekt ben, besluit ik dat het tijd is voor een lekkere versnapering op mijn favorite plein in Budapest. Als ik ga zitten en wacht op de serveerster, besluit ik mijn huiswerk te maken. Op het moment dat ik mijn “Dirty Martini” bestel, valt het de serveerster op wat ik aan het doen ben. Blij verrast vraagt ze me of ik serieus Hongaars aan het studeren ben. Als ik deze vraag positief beantwoord, heb ik haar aandacht te pakken. De resterende tijd die ik doorbreng op het terras, blijft ze me aandacht geven en praatjes met me maken. Ik beloof haar dat ik de volgende zomer vergelijkbare praatjes met haar in het Hongaars kan voeren.
“We have a deal” zegt ze!

2 comments:

Lesley said...

Hoi Mories,

Helaas weet ik geen andere logs van Nederlanders in het buitenland. Wellicht moet je eens op Google zoeken (waarschijnlijk heb je dat al gedaan). Succes en hou me op de hoogte!

Lesley

Anonymous said...

Hi blogger:)

It was very difficult to find some great info on websites about this matter.. Finally We got my hands of something up to date.. We thank U, and really appreciate it!!

Regards,
delete spyware