Google

Friday, September 09, 2005

Plakplaatjes

De laatste keer dat ik een compliment heb gekregen van een leraar over het werk dat ik verricht had is volgens mij ergens op de lagere school toen er nog plakplaatjes en stempels werden uitgedeeld als je goed je best had gedaan.



Het feit dat ik daarna nooit meer zo een complimentje heb gekregen heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat ik op een gegeven moment een makkelijke en luie leerling ben geworden.

Gisterenavond moest ik weer samen met mijn lieftallige lerares met de hongaarse taal aan de slag. Ze had een oefening voorbereid door een aantal blaadjes met hongaarse woordjes erop voor te bereiden. Hier moest ik dan correcte zinnen van bouwen. Dus een woordjes test gecombineerd met een grammatica test. Ik bouwde vier zinnen en ze waren allemaal correct en ook het voorlezen ervan verliep uitstekend. Hierop zei ze dat ze onder de indruk was van wat ik in een paar dagen had opgestoken. En ik voelde me zo trots als een pauw net als toen ik een jaar of negen was en mijn schrift vol had met plaatjes en stempeltjes.

Dit weekend weer hard aan de slag met het huiswerk, zo dat ik maandag weer naar complimentjes kan vissen.

No comments: