Google

Monday, September 19, 2005

Een vrijdagavond in Sárbogárd

Om kwart voor acht zijn we eindelijk klaar met de belachelijke uitgebreide questionairre die we moesten invullen voor de Singaporese vestiging van de bekende gloeilampen fabriekant uit het zuiden van het land. Aangezien ik om acht uur een afspraak heb bij Szilvy, wordt dit dus haasten en geen avondeten.
Ik rij naar huis waar ik me even snel douche, met de alombekende quickdouche Fa for men deo!

Ik had al te horen gekregen dat er een optreden zou zijn van een van mijn collega’s (Zsolt) met zijn bandje in een van de lokale barretjes (de bluesbar). Als ik op de afgesproken tijd bij Szilvy arriveer, wordt de trend van afgelopen dinsdag voortgezet en dat houdt in dat het een leuke avond was. Om tien uur werd ze door een vriendin opgehaald om zo op tijd voor het optreden van Zsolt in de bluesbar te zijn. Ik besluit dat dit voor mij het moment is om de les met Szilvy af te breken en naar huis te gaan om snel echt te douchen en me om te kleden.

Als ik om kwart over tien in deze vage bar, waar ik nog nooit was geweest binnen kom, zie ik direct een collega zitten en ga bij hem aan een tafeltje zitten, met goed uitzicht op het podium. Als ik mijn eerste halve litertje naar binnen werk, merk ik direct dat het misschien verstandiger was geweest om eerst wat te eten. Even later komt Péter met zijn vriendin binnen. Péter is een nieuwe medewerker en functioneel ben ik zijn baas. En voor de gelegenheid is hij een beetje overdressed.

Stel je een vage bruine kroeg voor, waarin een coverbandje optreed, met in hun repertoire, Pearl Jam en Nirvana. Het merendeel van de mensen (waaronder ik) loopt rond in een spijkerbroek, met of een blouse of een donker T-shirt aan. Aangezien de vriendin van Péter wist dat ze zijn baas zou ontmoeten, had ze erop gestaan om zich netjes aan te kleden. Resultaat, Péter in Jasje/Dasje en zijn vriendin in een Jurk met een chokertje !?. En ik in een donker vaag T-shirt.

Steeds meer mensen komen binnen en op een avond als deze valt het me op dat ik al behoorlijk wat mensen ken in Sárbogárd. Szilvy komt ook binnen met haar vriendin en gaat op een strategische plek zitten. Regelmatig is er oogcontact en ik begin me toch wel af te vragen waar dit naartoe zal gaan leiden. De toekomst zal het uitwijzen.

Het bandje speelt niet briljant, maar de muziekkeuze is leuk en het publiek is enthousiast. Als ik weer een nieuw rondje bier ga halen, kom ik langs onze kwaliteitsengineer, die blijkbaar twee doelen heeft gesteld:
Mij dronken voeren;
Me aan de vrouw brengen.
De ene na de andere vrouw wordt aan me voorgesteld en het merendeel weet me over te halen om met hun de dansvloer op te gaan. Aan het eind van de avond is in ieder geval een van de de twee doelen geslaagd.

Om half elf s’ochtends wordt ik wakker van een rinkelende telefoon. Als ik wakker wordt en uit mijn bed stap, maak ik kennis met een oude bekende:
De rotatiehoofdpijn!

13 comments:

Anonymous said...

Jij man van het goede leven!

Volgens mij kom je nooit meer terug, of wel? :-)

10SC-Star said...

Nou, als de laatste trend zich zo doorzet wordt die kans inderdaad erg klein! Maar de toekomst zal het uitwijzen.

Anonymous said...

En al die bierbrouwers zich ondertussen maar afvragen waarom hun omzet in Nederland ineens zo drastisch is gedaald terwijl de export naar Hongarije recordcijfers laat zien :)

Kiki said...

Nog een vraagje: je had het over dat één van de twee doelen geslaagd was...
Welke?

Ok, je had hoofdpijn, maar dat kan natuurlijk ook komen door de aanblik van een Hongaarse niet-al-te-schone die jij die ochtend naast je in bed vond... :)

Ben benieuwd!

(Brings back memories: zie Eugène en het paard van Anky van Grunsven)

Anonymous said...

Bedankt Kiki,

Die episode had ik net met veel pijn, moeite en alcohol uit mijn geheugen weten te wissen. Kan ik weer overnieuw beginnen :(

10SC-Star said...

Kiki, heb jij de digitale versie nog, ik heb gezocht, maar kan hem niet vinden. Daarna zet ik hem een beetje opgeleukt met wat plaatjes wel op deze publieke plek neer

Anonymous said...

Als we zo gaan beginnen, dan ga ik binnenkort met de hulp van het olifantengeheugen van Roy Coonen maar eens wat verhalen uit de oude doos die 'het leven van Mories' heet op papier zetten en wereldkundig maken.
Zo uit het blote hoofd:
- Hanen kraaien
- Het paarse gevaar
- Chris, kan de muziek wat zachter?
- Het slipje van Germaine
- Ik lust geen mais

Kiki said...

Ik zal een gaan zoeken Mories, maar ik vrees van niet. Heb wel nog de papierenversie... Ik zal nog eens gaan graven.

Enne Sjeke: Zet die verhalen er ook maar op! Hihihi!

10SC-Star said...

Sje, ik denk dat ik ga zwichten voor jouw dreigementen. Ik ben niet op zoek naar een strijd waarbij dit soort verhalen naar boven komen. Er zijn dan duidelijk twee verliezers.

Maar goed, misschien weet Kiek me nog over te halen. (eens even mijn ruggegraat tonen)

Anonymous said...

Lijkt me een wijs besluit, Mories! Zoals altijd is het weer een vrouw die tweespalt probeert te zaaien en mannen die in het dagelijks leven goede vrienden zijn tegen elkaar op weet te zetten!
Je moet je schamen, Kiki!
Ik stel voor dat je om het goed te maken, de volgende keer dat je met ons op stap gaat, de drankjes voor Mories en mij betaalt.

10SC-Star said...

Ik steun je voorstel van harte Sjeke. Dit soort tweespaltzaaierig gedrag moet afgeschaft worden! En wij moeten daar natuurlijk van profiteren!

Kiki said...

Nee lekker weer, eerst elkaar proberen zwart te maken, en dan een buitenstaander, die gewoon hartelijk om alle verhalen moet lachen, opzadelen met de schuld (en de kosten). Ik ga graag een avondje met jullie stappen, maar wel graag met een gezamelijke pot!

Mvg, Kiki
(voorheen NOS-blondine)

Kiki said...

PS: kijk eens even op mijn site, staat een hele stoere foto van Glenn op! Alleen verloor zijn team die belangrijke wedstrijd wel...