Google

Wednesday, September 21, 2005

Prinsjesdag

Het begin van deze week had ik weer een Nederlandse bezoeker, die gebruik maakte van mijn logeerkamer. In tegenstelling tot een onderhoudende supply chain manager die ik vorige week op bezoek had, had ik deze week een saaie en over de top sceptische gereedschapmaker op bezoek.

S'avonds betekende dit geen geanimeerde gesprekken over vanalles en nog wat, maar wat uitgezakt op de bank TV kijken naar elke variant van actualiteiten programma's die je je maar kan verzinnen.

Gisteren de rapportage over prinsjesdag, bracht de echte scepticus in hem los. Allereerst begon hij al, zoals altijd zullen de rijken wel rijker worden en de armen armer (in mijn beleving hebben de laatste tijd vooral de hogere middeninkomens fors moeten inleveren, maar ik kan het mis hebben). Toen vervolgens de percentages te zien waren, zij hij natuurlijk zie je wel! Ik zag inderdaad dat de rijken er het meeste bijkregen maar de armen ontbraken ook niet in het plus rijtje. Maar stof tot discussie was er wel, maar discussie niet. Als ieder argument wordt afgedaan met de reactie, nee, maar ik zeg dat dat niet zo is. Wordt de lol snel uit de discussie weggetrokken. Toen hij daarna nog met de mededeling kwam dat het kabinet al hun mooie beloften niet waarmaakten, zoals alle andere kabinetten, had ik het volledig gehad met het gesprek (een discussie kon je het al niet meer noemen) en ik heb me in bad teruggetrokken met een goed boek.

No comments: