Google

Friday, September 23, 2005

Misplaatst vertrouwen in de Hongaarse medemens

Vanwege het gebrek aan beweging en de overvloed aan eten hier, begon mijn buik zich steeds ronder in mijn kleding af te tekenen na enkele weken in Hongarije. Als reactie op dit fenomeen besloot ik destijds een tegenaanval in te zetten door een fiets te kopen.

Dit had direct het juiste effect, echter de snelheid van inkrimping van deze ronding lag aanzienlijk lager dan de snelheid waarmee dit fenomeen zich presenteerde. Mijn vertrouwen in de medemens, gecombineerd met mijn vertrouwen in de afgrijselijk bemoeizieke buurvrouw, brachten me ertoe de fiets in mijn voortuin te stallen en dit vehicel aan mijn schommel vast te leggen, met een ketting die bijna brak zodra er een regendruppel op viel. Maar ja wat wil je voor € 1,50.

Even wat voorbeeldjes van mijn goede band met de buurvrouw:
- Nadat ik omdat het regende een BBQ op mijn overdekt balkon had gehouden, kwam ze klagen dat ze last had gehad van de rookontwikkeling op haar onoverdekt balkon (alsof ze in de stromende regen buiten op haar balkonnetje gaat zitten)
- Als overblijfsel van de BBQ had ik servetjes op het balkon liggen. Tijdens een storm waren deze weggewaaid en in haar tuin terecht gekomen. Vervolgens had ze deze nat druipende servetjes maar in mijn brievenbus gepropt.
- Daarnaast zit ze altijd in haar voordeur of achter haar raam onze tuintjes in de gaten te houden.

Toen ik eind augustus terug was van mijn reis naar Nederland had ik weer behoefte aan een flinke fietstocht. Toen ik echter mijn fiets wilde pakken was hij foetsie / verdwenen. Moet een knappe dief zijn om hem weg te nemen onder het toeziend oog van mijn buurheks.

Naast een afspraakje vanavond en een wijnfeest morgenavond is dan ook het hoofddoel van dit weekend het kopen van een nieuwe fiets. Die ik dan vervolgens in huis zal stallen en niet meer in de voortuin. Ook een Mories leert van zijn fouten.

2 comments:

Anonymous said...

Wel een lekker wijf verder, die buurvrouw?

10SC-Star said...

He Sje, als je van vrouwen van rond de zestig houdt, met een bril op hun hoofd die Nana Mouskouri nog niet eens zou durven dragen, dan zou ik zeggen kom langs en sla je slag!