Google

Thursday, August 10, 2006

Vadsig

Sinds ik een gedeeltelijk werkende satelietschotel heb, kan ik mijn huis inmiddels de Nederlanden 1, 2 & 3 ontvangen en ook de RTL-en 4, 5 & 7. De andere Nederlandstalige zenders liggen op dit moment jammergenoeg nog niet in het bereik van mijn sateliet.

Gisteren maar weer eens kijken naar de voetbaltechnische verrichtingen van het clubje van verwende broekies uit Amsterdam. De voorbeschouwing vond plaats door W v H, B B en Johan Derksen. Op zich vind ik het commentaar van beide heren wel interessant en vermakelijk, maar ik was licht geshockeerd toen ik het gezicht van Johan op de buis zag.

Ik kan me nog herinneren zo een drie - vier jaar geleden was Johan een vadsig sigarenkettingrokende man, die in een of ander RTL 5 programma zijn mening gaf. Toen plotseling gedurende een vakantie had hij het effect van dieten ontdekt en had hij de weg naar de kapper en de badkuip gevonden. Dit maakte het programma buiten de inhoud ook nog enigszins acceptabeler om naar te kijken.

Echter na anderhalf jaar niet meer gekeken te hebben zie ik weer diezelfde vadsige ongeschoren en ongewassen Johan, alleen zijn sigaar is verdwenen. Wat is hier gebeurt? Heb ik gehalucineerd?

No comments: