Google

Wednesday, August 16, 2006

Internet ellende

Ik ben nu al ruim drie weken bezig om een internetconnectie aangesloten te krijgen in mijn huis. Ik ben hiermee redelijk professioneel begonnen, door aan onze IT-manager te vragen alle aanbieders op een rij te zetten en het meest competetieve pakket hieruit te kiezen.

Nadat ik me door de website had heengeworsteld, vond ik een telefoonnummer voor engelssprekende operators. Wonder boven wonder kwam ik toch bij enkel hongaars sprekende operators uit. Die me niet verder wisten te helpen. Bij poging drie kreeg ik iemand aan de lijn die Duits sprak en me wist uit te leggen dat Dunafoldvar niet in hun dekkingszone lag.

Identieke zaken gebeurden bij aanbieders twee en drie. Vervolgens kwam Invitel, de een na grootste van Hongarije aan de beurt, die vertelden dat ik in het telefoongebied van T-com lag en dus eerst een landlijn moest regelen met T-com om vervolgens de internet met Invitel te regelen. Na een gesprek met T-com kreeg ik te horen dat ik bij T-online de internet moest regelen en zij zouden dan de landlijn aanvragen. Ondanks dat dit een smerige koppeltruck is, waardoor ik niet bij Invitel terecht kan komen, ga ik hier toch maar in mee, omdat ik het zat ben na ongeveer dertig telefoongesprekken. Die 500 Huf per maand die ik hiermee extra betaal besparen me een hoop ellende en ergernissen.

T-Online gefeliciteerd met jullie overwinning! De macht van het Monopolie

No comments: