Google

Thursday, August 25, 2005

Válasz-levelezölap

Een van de eerste zaken die me opvallen toen ik thuiskwam, was de mededeling dat er een aangetekende brief van de Hongaarse ambassade op me lag te wachten op het postkantoor.
Na even nagedacht te hebben had ik toch wel in de gaten wat het zou kunnen zijn. Waarschijnlijk was het het resultaat van mijn unieke versiertechniek van een aantal weken geleden.

Op woensdag op naar het postkantoor in winkelcentrum Woensel om het spannende poststuk op te halen. Szilvy de politieagente had voorspeld dat de schade kon oplopen tot 60.000 HuF. Als ik de brief overhandigd krijg door de vriendelijke baliemedewerkster, loopt de gezonde spanning op. Is het de bekeuring, of is het iets anders? Wat zal het bedrag zijn?
Al terug lopend naar de auto, scheur ik de enveloppe open. Een mysterie wordt me openbaard. Ik aanschouw een brief zonder briefhoofd en aan twee kanten volgetypt. Deze brief is volledig opgesteld in het Hongaars en de enige herkenbare woorden zijn eigenlijk getallen.
Wat ik herken, zijn mijn nummerbord, een datum, een minimumsnelheid, een (waarschijnlijk) gereden snelheid en een bedrag.

Aangezien het genoemde bedrag aanzienlijk lager ligt dan het initieel door haar genoemde bedrag, heb ik voldoende informatie om de illusie te koesteren dat de boete zo laag uitvalt door de charmes die ik tijdens mijn date heb tentoongespreid.

3 comments:

Anonymous said...

zo'n 60.000 huf is dat zo'n 250 euro?
Valt toch nog wel in het niet bij je totaal score?

Kiki said...

Charme? Vrouwelijke politieagente dus? Weet je wel zeker dat het een boete was?

10SC-Star said...

Het verhaal over de daadwerkelijke bekeuring zal ik later vertellen