Google

Wednesday, August 10, 2005

Hongaarse weddings en limo's (Apr 2005)

Bij deze weer eens een Hongaars avontuur.

Afgelopen weekend had ik met onze Logistieke Manager en haar vriend afgesproken. We zouden zaterdag samen op stap gaan. Ze vertelde me op donderdag dat ik wel strak in het pak moest verschijnen. Toen ik vroeg waarom dit in godsnaam nodig was vertelde ze me dat we naar een huwelijk zouden gaan. Maar er stonden nog andere zaken op het programma. Aldus geschiede,

Op zaterdagochtend stond ik stijf en gestreken voor mijn deur te wachten, totdat er een geweldige limousine verscheen. De vriend van Kati was een fan van dit soort auto's en buiten de leaseauto die zij heeft, was dit hun tweede auto. We vertrokken op weg naar Shekesfehervar en onderweg kreeg ik ons eerste reisdoel te horen. Dit was de open dag van de Iveco trucks. Haar vriend (Frank) was vrachtwagenchauffeur en had net een nieuwe vrachtwagen gekocht daar. Dus eerst liet hij me trots zijn nieuwe bezit zijn, dat prominent stond opgesteld. Daarna gingen we naar het gebied waar de echte biertafels in de open lucht stonden opgesteld. Toen we hier gingen zitten zagen we er met zijn drieen totaal overdressed uit tussen al deze vrachtwagenchauffeurs. Even later zaten we daar aan de halve liters en de goulash te genieten van een heerlijk zonnetje. Al lichtjes in mijn hoofd gingen we vandaaruit verder naar Tatabanya, alwaar het huwelijk zou plaatsvinden.

Toe we vlak voor de ceremonie voor de kerk aankwamen was er helemaal niemand en na navraag bleek dat we ons een uur vergist hadden. Dan maar wachten in het zonnetje onder het genot van een lekker pilsje. Uiteindelijk kwamen er meerdere gasten. Vervolgens een ceremonie van een half uur in de kerk. Hier kreeg ik natuurlijk helemaal niets van mee, omdat er geen flikker van te verstaan was. Na afloop was er een receptie, waar de palinka rijkelijk vloeide. Hier heb ik na me eerst voorgesteld te hebben natuurlijk de bruid gezoend om me vervolgens te buiten te gaan aan alle lekkere hapjes die er stonden.

Na deze receptie hebben we nog even de tourist in deze prachtige stad uitgehangen. Wederom waren we totaal overdressed. Tussen alle mensen in hun topje en korte broek, met fototoestel om de nek, kwamen we in de limousine aanrijden om vervolgens strak in het pak uit te stappen. Dit trok natuurlijk veel bekijks. Na nog een terrasje en een restaurantje terug naar huis en weer een leuke dag rijker.

No comments: