Google

Wednesday, August 17, 2005



Doordat ik in mijn huisje in Sárbogárd een schotelaansluiting met een minimaal abonnement heb, ben ik aangewezen op een klein aantal zenders die ik daadwerkelijk kan volgen. De enige nederlandstalige van deze zenders is BVN (het beste van Vlaanderen en Nederland), oftwel de wereldomroep. Op deze omroep, wordt driemaal per dag een programma van acht uur uitgezonden. Deze programma’s zijn allen afkomstig van de Nederlandse en Belgische publieke omroep.

Gisteren heb ik voor het eerst naar een nieuw programma genaamd superlink gekeken. Dit is een zoetsappig quisprogramma (hoogstwaarschijnlijk van de KRO of de EO), gepresenteerd door een jonge vent die ondanks zijn uiterlijk (hij heeft een halfslachtige hanekam) er niet slaagt in zijn door een marketingbureau gecreëerde uiterlijk te profieleren. Het is en blijft een zacht ei.



Het concept van het programma is dat er vragen worden gesteld en dat er een link gelegd dient te worden tussen de verschillende antwoorden om tot een eind antwoord te komen. Het wordt gespeeld door twee koppels die tegen elkaar spelen. Dat zijn collega’s of vrienden van mekaar. Door het koppel Antoon en Johan te aanschouwen bleek wel dat er voor dit programma geen screening plaatsvind. Wat ik op zich wel een goede zaak vind, maar om nou een mega-nurd en een communicatie schuwe vent samen in een TV-programma te presenteren gaat misschien ook wel een beetje ver.

Het is en blijft jammer dat Talpa geen publieke omroep is, want nu moet ik geniale programma’s als expeditie Robinson en Big Brother missen. Misschien ga ik mijn kabelabbonement toch maar upgraden, want door gebrek aan entertainende TV is mijn boekenkast inmiddels aardig gevuld.

9 comments:

Anonymous said...

Dag neefje!
Natuurlijk moet je Talpa gaan ontvangen, want daar werkt je lieve nichtje nu voor!

Hoorde ik nou dat jij de 27ste in Eindhoven bent? Ik ga ook proberen te komen, hangt nog even van werk af, maar doe mijn best!

Leuk die blog!

dikke kus, Kiki

Anonymous said...

He Mories,

Je "full size picture" is kleiner dan die op je blog paginas :)

Mooi verhaal, van die limousine!

10SC-Star said...

Hoi Kiek, ik ben inderdaad de 27ste in Eindhoven en voor een gast heb ik altijd nog wel een plekkie vrij.

Wookie, dat heb ik inderdaad expres gedaan, ik hou er niet zo van om in detail uitgelicht te worden ;)

Anonymous said...

nou neefje, reserveer dan maar alvast een plaatsje voor mij! Leuk om je weer te gaan zien! Bevalt het je daar nog een beetje?

(trouwens: op de site van www.talpa.tv is het mogelijk programma's terug te kijken! Ook op www.uitzendinggemist trouwens, maar dan voor de publieke omroep)

10SC-Star said...

Dat zijn de betere tips. Ik krijg binnenkort een ADSL aansluiting thuis en dan kan ik via de laptop de favoriete programma's eens gaan terugkijken.

Hoe bevalt het daar trouwens?

Het bedje staat klaar. Als het goed is, is er tijdens mijn afwezigheid een ruim twee persoonsbed op zolder geïnstalleerd.

Kiki said...

Thanks! En wat die links betreft... graag gedaan!

Vond het een erg leuk idee van die blog, dus...

http://kikib.blogspot.com/

Kiki said...

En hij is geupdate, met foto's! x

Anonymous said...

He Maurice,
Je weet inderdaad maar nooit waar al die foto's voor misbruikt worden. Laatste tijd nog op de foto gezet door de politie? Heb gezocht naar het verhaal over de date met die agente, komt ie nog?

Als je nog wat foto's van het 10SC weekend hebt zal ik ze weer eens op een (geheime) plek op internet parkeren.

Ben benieuwd naar je nieuwe avonturen!

10SC-Star said...

Ha Chris,

Als jij het maar uit je hoofd laat om bepaalde foto's openbaar te maken. Het avontuur met de politieagente komt nog wel, maar moet daar even inspiratie voor hebben.