Google

Monday, August 15, 2005

Gyümölcs leves

Dit is een gyümölcs leves verhaal.

Op mijn werk hebben we een dagelijkse voedsel delivery service. Dit betekent dat voor alle aangemelde personen er s'ochtends een pakketje met voedsel wordt verzorgd. Het werkt als volgt, je geeft aan het einde van de week aan wat je de volgende week wil hebben en vervolgens krijg je dagelijks je pakketje bezorgt. Dit zit in van die handige gesealde magnetrondoosjes, gemerkt met een letter. Hierdoor kan je aan de buitenkant niet zien wat er in zit. Maar natuurlijk staat dit er wel in het Hongaars opgeschreven.

Aangezien ik nagenoeg alles eet wat me voorgeschoteld wordt, heb ik het bestellen van deze pakketjes voedsel uitbesteed aan onze secretaresse. Hierdoor is het elke dag een verrassing wat ik krijg. Op maandag krijg ik de letter van die week te horen, zodat ik rond lunchtijd mijn eigen pakketje uit de koelkast kan halen om hem vervolgens in de magnetron te pleuren.

Al snel kwam ik erachter dat leves, soep betekent. Dit gaat dus gewoon rücksichtloos zonder er naar om te kijken de magnetron in. Tenminste tot de dag dat ze me gyümölcs leves voorschotelden. Toen ik van de warme verpakking het seal verwijderde zag ik daar kersen in een warme rose substantie rondzwemmen. Op dat moment begonnen al mijn collega's te lachen, want ik had een zogenaamde fruit soep te pakken en die eet je natuurlijk niet warm, maar koud. Toch heb ik me een echte man getoond en deze bocht naar binnen gewerkt.

Koud is hij trouwens wel heel lekker, vooral als het wat warmer is buiten.

No comments: