Google

Tuesday, August 30, 2005

Válasz-levelezölap (part 2)

Om precies te weten wat ik moest doen met de bekeuring heb ik toch maar mijn toevlucht gezocht tot mijn collega's om me te vertellen wat ik er mee aan moest.

Na de brief doorgelezen te hebben, waarin wordt gedreigd met tewerkstelling en gevangenisstraffen, begin ik me af te vragen, hoe Nederlandse toeristen die een bekeuring krijgen hier mee omgaan. Ik heb gelukkig het voordeel dat ik bij mijn collega's informatie kan halen, maar ik kan me voorstellen dat een Nederlandse toerist niet zou weten wat hij zou moeten doen als hij deze brief thuiskrijgt.

Ook de aktie die wordt gevraagd is vanuit Nederland erg moeilijk te coördineren. Er zit namelijk een beige papieren foddel bij die in de verte iets weg heeft van een briefkaart. Hiermee dien ik naar het postkantoor te gaan, waar ze dan postzegels op deze kaart plakken met de waarde van de boete. Hiervan krijg ik dan een ontvangsbewijs. De briefkaart dien ik vervolgens naar de politie op te sturen.

Krijg dat maar eens voor mekaar vanuit je huisje in de Brabantse lichtstad!

No comments: