Google

Monday, October 17, 2005

Vierkante vrouwen

Op vrijdagavond besloot ik dat het tijd was om even te sporten. Na een week hard werken me even fysiek uitputten om de geestelijke vermoeidheid te vergeten. Aangezien het al donker was, leek fietsen me geen goed idee. Dus dan maar op naar het zwembad.

Het dichtsbijzijnde zwembad ligt in Dunaújváros, dus op naar deze betonnen oostblokstad. De route hier naar toe is een aaneenschakeling van landwegen, zonder verlichting. Op het moment dat je met je mobiel over deze wegen scheurt, met het groot licht aan, voel je je even een autorallyrijder.

Eenmaal aangekomen koop ik een kaartje en probeert de vrouw achter de balie me iets uit te leggen. Wat ik ervan begrijp is dat het grote zwembad niet vrij is en dat ik me dus in het kleine zwembad moet vermaken. In de kleerkamer aangekomen, laat ik me door een local naar het kleine bad leiden omdat ik niet weet waar dit ligt. Op weg hiernaartoe passeren we het grote bad en plots begrijp ik waarom dit niet vrij is, er is een waterpolo wedstrijd aan de gang.

Na een half uurtje baantjes trekken, ben ik voldoende vermoeid en ik besluit even op de tribune plaats te nemen om een beetje waterpolo wedstrijd te bekijken. Ik wist niet dat dit zo een agressieve sport was, slaan en knijpen onderwater! Op een gegeven moment wordt er gewisseld en zie ik een van de vrouwen (het was een vrouwenwedstrijd) uit het water kruipen. En ze was vierkant!!
Ze had een schouderpartij waar Arnold Schwarzeneggert nog jaloers op zou kunnen worden. Ik bleef gefascineerd kijken en ze bleken allemaal behoorlijk vierkant te zijn!

No comments: