Google

Thursday, October 27, 2005

Twee mysteries en een religieus wonder

Bij gebrek aan inspiratie vandaag en gisteren, een verhaaltje uit de oude doos over een van de recente oudjaarsfeestjes bij mij thuis.

Ja het leven zit vol mysteries als je wakker wordt na een heftig feest, waarbij er misschien een beetje te veel alcohol is genuttigd.

Het eerste mysterie ontlokte zich al toen de eerste zonnestralen in mijn ogen terechtkwamen. Ik deed mijn ogen open en er was geen directe herkenning van mijn omgeving. Wat bleek ik lag niet in mijn eigen bedje, maar toch was dit niet ver van me verwijderd, ik lag namelijk in het bed van Joris. Hoe dit kwam was me compleet onbekend, vooral omdat ik toch in mijn geheugen had dat ik wel in mijn eigen bedje was gestapt s’nachts. Dus toen maar op zoek naar bewijsmateriaal en dat was er. Op mijn eigen kamer, waar Joris in mijn bed lag, lagen alle kleren die ik had uitgetrokken. Dus er moest iets gebeurt zijn s’nachts waardoor deze beddenruil plaats had moeten vinden.

Verward loop ik naar beneden en ik merk dat het behoorlijk tocht. Wat ik daar ontdek is een gat in de ruit van de voordeur en ik vrees dat iemand een steen door ruit moet hebben gegooid, het probleem is alleen dat ik deze niet kan ontdekken (mysterie 2) vervolgens kom ik in de kamer om daar tussen alle puinhopen twee fietsen te ontdekken (mysterie 3). Aangezien het pas elf uur is, ben ik natuurlijk de enige wakkere in dit huis en is het onmogelijk om alle mysteries opgelost te krijgen.

Ik besluit me nuttig te gaan maken en het huis op te ruimen. Hier kom ik tot het vierde en laatste mysterie, al het eten is op en er mist een pan (misschien heeft een hongerige dief het ruitje ingetikt). Als het huis weer een beetje op orde is, worden Annette en Remi wakker. Van Remi krijg ik een hoop info die de wereld een stuk duidelijker maken. Echter het eerste mysterie wordt niet helemaal opgelost. Wat is er namelijk gebeurt, Joris en Remi zijn toen wij rond vijven gingen slapen nog naar de stad gereden. Voordat ze wilden vertrekken, hadden ze de deur openstaan en toen besloot Maria om door het ruitje van de voordeur te springen (ik heb de paus al gebeld om hem over dit wonder in te lichten). Oftwel Joris viel tegen de deur aan en deze knalde tegen het consooltje waar Maria op staat en deze ging met consool en al door het ruitje heen.

Toen ze om acht uur thuis kwamen besloten ze nog wat te eten en toen hebben ze de missende pan, aangezien deze nog niet leeg was in de koelkast gezet. Vervolgens gingen ze naar boven en trof Joris mij in zijn bed aan. Hij was hier heel simpel in en besloot vervolgens in mijn bed te kruipen. De enige vraag is dus nog, hoe kwam ik in het bed van Joris terecht.
Tijdens het afwassen, kwamen we er trouwens achter dat het een goed plan was geweest om toch maar plastic bestek en bordjes te gebruiken.

6 comments:

Kiki said...

Ha die Mories,

Vroeg me af he... zit jij rond oud & nieuw in Hongarije?

Enne... nog 1 dagje!

10SC-Star said...

Tsja laten we daar dit weekend eens over praten. Heb met Miranda ook al oriënterende gesprekken over dit onderwerp gevoerd.

Indien er interesse is door enkele mensen wil ik dit wel overwegen.

Kiki said...

Ja, dacht dat dit misschien wel een leuk idee was... maar andere bestemmingen, zelfs in Nederland, zijn ook bespreekbaar hoor, haha!

Anonymous said...

Hi Mories:

Dat is weer eens een leuk verhaal uit de oude doos. Toen ik begon te lezen dacht ik, is dit oud en nieuw 2004, maar het is langer geleden, toen ik nog geen grijze haren had. Veel plezier in Nederland, ik volg in anderhalve maand.

J.

Anonymous said...

online, free of charge! It doesn’t matter if your enterprise is a purely online or offline venture,

Anonymous said...

Just go to Your inbox and Look for your Newsletter publication from the 3 Marketeers Club!