Google

Saturday, October 22, 2005

Eger

Na een zware week werk met te veel uren op kantoor en te weinig uren thuis, besloot ik dat het tijd was voor een goed en ontspannend weekend. Dus ik besloot een hotel in Eger te boeken, alwaar ik een weekend vol natuur, wijn en ontspanning zou doorbrengen.
Ik werd om half zeven wakker op zaterdag en na een uitgebreid ontbijt, scrapheap challenge en motoriosok, ging ik om negen uur op weg naar Eger. Jammergenoeg was ik vergeten de weersvoorspelling te checken. Oftewel het regende de gehele weg. Tijdens de autorit merkte ik dat de week wel wat stress sporen had achtergelaten, want ik kon het gaspedaal niet echt met rust laten. Het voordeel hiervan was wel dat ik lekker op tijd in Eger arriveerde.

Omdat ik pas om twee uur welkom was in het hotel, besloot ik eerst de Bükk heuvels in te gaan om een beetje te wandelen tussen de bladerverliezende bomen. Toen het te hard begon te regenen was het tijd om mijn hotel te zoeken en uit te checken door in te checken. De kamer was oké en het hotel ligt tegen het centrum aan. Na een uitgebreide verkenningstocht streek ik neer in het wijnproefcentrum (ook wel café genoemd) dat me de beste vibe gaf. Hier heb ik onder begeleiding van een deskundige eigenaar een aantal bekroonde wijnen geproefd, waarbij een Pinot Noir als topper uit de bus kwam. Vervolgens even wat vooronderzoek gedaan, op zoek naar een café / disco, waar ik de avond / nacht door zal brengen. Even terug naar het hotel om te douchen en wat te typen, dan kunnen we straks weer los.

3 comments:

Anonymous said...

Hi Maurice:

Bericht nummer 2. Een beetje korter dan het eerste dat niet doorkwam: Dit blog rocks, ik hou me met veel plezier op de hoogte van je ervaringen en je bent een schrijver, ik hoop dat deze aankomt.

Anonymous said...

Ahh,

nu weet ik hoe het werkt. Het is nu 4 uur des nachts in Eger, dus je bent waarschijnlijk met een blonde Hongaarse in een minirok aan het schansen. Je Hongaars is indrukwekkend (gebaseerd op het feit dat je accenten in je woorden gebruikt, maar misschien kloppen die niet). Ik zal je niet langer van je Hongaarse weghouden

Best
J,

10SC-Star said...

Nou Mr. Pils, ze had geen minirok aan hoor! Jammergenoeg iets dat verhullender was.