Google

Wednesday, December 14, 2005

Sneeuwstorm

Om drie uur liep de wekker af en het strak getimede programma ging van start, ontbijten, mijn blouse strijken en op naar Budapest via Érd (om mijn collega op te halen). Gebaseerd op eerdere ervaring, waarbij ik deze afstand met volledige druk op mijn gaspedaal kon afleggen, ging ik uit van een reistijd van een ruim uur.

Echter toen ik naar buiten stapte, lag er een laag wit poeder die de grond bedekte en er viel meer van dit spul uit de lucht. Op dat moment voorzag ik al een spannende rit. Over de landweg naar de autosnelweg viel het nog mee, deze was helemaal bedekt met sneeuw, maar er was nagenoeg geen verkeer, zodat ik nog behoorlijk kon doorrijden. Echter op de autosnelweg ging het op meerdere vlakken mis. De sneeuwval werd intensiever en er was meer verkeer op de weg. De linkerbaanvlakken waren als snel niet echt toegankelijk meer, wat behoorlijk lastig was, omdat ik regelmatig idioten in moest halen, die dachten dat het veilig was om 30 km/uur te rijden op een autosnelweg. Iedere keer als ik zo een idioot, vaak een oudere bestuurder van een Trabant of een Warzburg, tegenkwam, moest ik me dus slippend door de sneeuw ploegen om er in een slakkentempo langs te rijden, waarna ik vervolgens op de nagenoeg vrije baan, mijn gaspedaal weer kon beroeren.

Slechts vijftien minuten te laat reed ik Érd in, waar ik met Amalia bij een bushokje had afgesproken. De sneeuw was hier van dien aard dat het intrappen van de gaspedaal of de rem nagenoeg geen effect hadden. Toen ik haar langs de weg spotte, duurde het dan ook 100 meter alvorens ik stilstond.

In Budapest was de situatie ook rampzalig met als resultaat dat we 40 minuten voor vertrek arriveerden. Knap getimed dus, maar volgende keer toch maar de weerberichten van te voren opzoeken

5 comments:

Anonymous said...

Dat lijkt me best een grappig gezicht! Je ziet Amalia, remt, en glijdt haar vervolgens vrolijk voorbij met een hulpeloze blik... Daahaag! Enne... Foto's? Je maakt er toch wel een paar als je nu een "zaken"reis hebt? Tijdens een gezellig diner of zo?

crofftt said...

Damn, we komen net terug van Boedapest!
Hebben we even de sneeuw gemist,had ook wel mooie foto's opgeleverd.....van het landschap althans :-)

crofftt said...

Ben ik weer!
Een filmpje toen we in hongarije zaten...zonder sneeuw maar toch wel behoorlijk koud!


Boedapest

10SC-Star said...

Roy, je foto obsessie wordt een beetje ziekelijk. Ik zal kijken of ik haar sollicitatiebrief nog terug kan vinden en die foto even inscan.

Maar je beschrijft de situatie voortreffelijk, alleen was ook haar moeder present, waardoor ze waarschijnlijk vol vertrouwen in mijn chauffeurskunsten haar dochter aan me toe vertrouwde.

Als je haar trouwens wil zien, ze logeert de komende week in hotel de limbourg op de markt. Is natuurlijk veel echter dan een foto op een weblog.

Anonymous said...

Heej, ik zit, ontheven van mijn werkzaamheden, 3 maanden thuis te niksen. Dan is het wel zo leuk om een paar foto's te zien! (crofftt overigens bedankt)

Dat het iedere keer over vrouwen gaat is nou niet echt mijn schuld te noemen is het wel? En dat ik dan die ene keer dat het er niet over gaat, vergeet om foto's te vragen, da's toeval! ;-)

Dus ehrm... Foto's?