Google

Wednesday, December 07, 2005

Sinterklaas

Morgen gaan we verder met het ház hunt verhaal, maar vandaag wil ik een verhaal over onze goedheiligman vertellen.

Zoals jullie allen weten komt hij op 5 December de avond voor zijn verjaardag bij ons langs om kado's te brengen. Hij arriveerd ergens in November met de stoomboot en zijn vrolijk uitgedoste pieten. En vervoerd zich vervolgens op zijn witte schimmel. Echter in de nacht van 5 op 6 december vaart hij uit op de stoomboot, waar hij in Finland stiekem van boord springt en de Pieten varen verder. In Finland ruilt hij de schimmel in voor een eland. Ook zoekt hij hier een groepje jonge meiden uit, die hij geheel van strakke zwarte kleren en een gothic schminck voorziet en waar duivelsoortjes uit het hoofd groeien. Ze hebben ook allemaal een martelwerktuig in hun handen, zoals een zweep, een bokshandschoen en dergelijke.

Hiermee rijdt hij dan naar Hongarije waar het feest de zesde wordt gevierd. En waar hij de lieve kinderen van cadeau's voorziet. Die stopt hij dan in de schoen die voor het raam is gezet. De "pieten" martelen vervolgens de kinderen die stout zijn geweest.

Vanavand zal hij de trein naar Spanje wel pakken en dat rendier zal wel ergens op de barbeque belanden.

5 comments:

Anonymous said...

Was het pijnlijk?

Anonymous said...

Was het pijnlijk?

Kiki said...

ik ga hele vreemde dingen van mijn neefje denken nu...

Kiki said...

Mijn site is trouwens weer geupdate!

10SC-Star said...

Hoezo ga jij nu vreemde dingen over mij denken, terwijl ik alleen een stukje folklore verhaal?