Google

Friday, December 16, 2005

Kill the Pig

Morgen zal om 5.00 mijn wekker aflopen. Aangezien er waarschijnlijk sprake zal zijn van enige consumptie van alcoholische dranke, lijkt het niet verstandig om met de auto te gaan, dus dien ik een wandeling van een half uur in te calculeren.

Om zes uur wordt ik verwacht en na een Palinka voor de moed, vetrekken we dan met het mannelijk deel van het gezelschap (Kati's Pa, Ferri, de buurman en ik) naar de boer waar het varken zich bevindt. Hier wordt het dan door een neef ontzield. Vervolgens, nadat al het bloed is weggelopen, moeten we het beest op een kar tillen, die door een brommer wordt voortgedreven. Deze brengt het beest naar Kati's ouders, waar we gezamenlijk het varken middels een vlammenwerper gaan ontharen. Daarna komt de slacht en het bereiden van de ham, de worst en de salami. Dus aan de slag met het mes en met de vleesmolen.

Al met al wordt het een gezellig familiefestijn. En natuurlijk neem ik mijn fototoestel, voor die enthousiasteling die overal foto's van wil zien ;-).

2 comments:

Anonymous said...

Hé Mories, waarschijnlijk lig ik een beetje achter maar wie zijn Ricci, Katie en Ferrie?

10SC-Star said...

Heleen,

Even een snelle update:
Ricci is de zoon van Szilvi, Kati is mijn collega de supply chain manager en Ferrie is haar vriend.