Google

Thursday, December 15, 2005

Kitchen english

Tijdens mijn etentje afgelopen vrijdag werd het pijnlijk duidelijk. Mijn beheersing van de engelse taal in het algemeen is gewoon uitstekend op een gebied na.

Door het vele films en TV kijken vroeger, door het vele lezen van engelstalige boeken en door meer dan de helft van je communicatie in het engels te voeren bouw je een behoorlijke basiskennis op. Maar bij al deze activiteiten wordt er blijkbaar een onderdeel behoorlijk verwaarloosd en dat is het keukenengels.

Tijdens het koken afgelopen vrijdag gebruikte ik een behoorlijke portie ingrediënten, waarvan mijn metgezel graag wilde weten wat het was. Op een groot aantal moest ik het antwoord schuldig blijven. Zelfs groenten als aubergine wist ik niet te benoemen. Ook bij de vraag om me potten, pannen of een vergiet aan te geven stond ik met mijn mond vol tanden.

Toen ik gisteren werd uitgenodigd om een hapje mee te eten, werd ik weer met dit gebrek geconfronteerd. Ik denk dat mijn volgende literatuur een engelstalige Jamie Oliver wordt om met dit gebrek voor eens en altijd af te rekenen.

3 comments:

crofftt said...

Hey Mories,
die ads by google plaats je iedere keer zelf de code in het bericht of doet google dat voor jou?
Een tip: als je het woord niet in het engels weet moet je even denken hoe het in het frans wordt gezegd, de kans bestaat dat je daaraan het engelse kan afleiden.
Of anders ziehier de oplossing :-)
babbelfish

10SC-Star said...

Google scant de woorden in de text en op basis daarvan wordt er een relevante advertentie op de site geplaatst.

Rechts in mijn sidebar staat ergens een link naar google ads en als je daar op drukt, wordt precies uitgelegd hoe het werkt.

By the way. Als ik de keuken sta heb ik de laptop meestal niet bij de hand ;)

crofftt said...

Met uwe gsm hé ;-)

swappen!