Google

Monday, December 12, 2005

Import / export

Zaterdagavond ging opeens de voordeurbel. Dit was verrassend aangezien ik nooit onaangekondigd bezoek krijg.

Ik doe de deur open en zie daar de jongen / het meisje (ik ben er nog steeds niet uit wat het geslacht van dit persoon is, maar laten we maar meisje zeggen), die het loket van het treinstation in Sárbogárd bemand. Ze heeft haar sjabbie en ongeschoren vader / opa bij zich. Deze stapt vol vertrouwen mijn huis is, met een scheerapparaat uit het jaar toebak in zijn hand en begint vervolgens in rap tempo tegen me aan te kletsen.

Totaal overdonderd door deze inval, probeer ik me te herstellen en ik versta natuurlijk helemaal geen drol van wat deze vent me probeert te vertellen. Ik besluit het hef in handen te nemen en zeg in het Hongaars: ho ho, ik begrijp er geen hol van en ga alsjeblieft een beetje langzamer praten. Als hij vervolgens zijn verhaal drie keer op normale snelheid herhaald, begin ik steeds meer te begrijpen van wat hij te melden heeft. Het blijkt dat hij een ouderwets Philips scheerapparaat in zijn handen heeft en de scheerkopjes zijn behoorlijk versleten. (Dit verklaart zijn ongeschoren gezicht) hij heeft de hele omgeving afgezocht naar reserve / vervangende onderdelen, maar deze niet kunnen vinden. Aangezien hij blijkbaar weet dat Philips een Nederlands merk is, vraagt hij mij de volgende keer als ik in Nederland ben wat reserve scheerkopjes te kopen en mee te nemen.

Als hij zich tot die tijd niet scheert, kan hij zich met kerst gelijk als de kerstman vermommen.

3 comments:

Anonymous said...

eigenlijk wou die opa zeggen " als je men zo'n scheermachine geeft mag je met mijn dochter trouwen"
:-))

Anonymous said...

Grijns :) Denk dat deze gast nog nie eens zo heul ver van de waarheid af zit!

10SC-Star said...

Hmm, misschien zit daar wel een kern van waarheid in. Ik denk dat ik toch maar niet op zoek ga naar die onderdelen om dit risico te vermijden