Google

Friday, November 11, 2005

Hervatting Hongaarse les

Na twee weken pauze in mijn schooltijd, was het weer zover een nieuwe les Hongaars.
Ondanks mijn plechtige beloften aan mijn lerares dat ik tijdens mijn verblijf in Nederland een inhaalslag zou maken om de de woordenschat op peil te brengen, was me dit door verschillende factoren niet gelukt.
De hoofdfactoren waren vrienden, gezelligheid en de daaruitvoorvloeiende vermoeidheid.

Met trillende benen belde ik gisteren aan bij mij masochistische lerares, die het nooit kan laten me flink op mijn flikker te geven als ik mijn best weer eens niet had gedaan. Direct toen ze de deur opendeed werd het duidelijk dat ze haar gedachten er niet bij had. Mijn leven zou wel eens gespaard kunnen worden als ik me slim gedroeg.

Als attente jongeman, liet ik mijn interesse blijken door haar bezorgd te vragen of er iets aan de hand was. Wat bleek ze had ruzie met haar vriend gehad en dat had nogal een impact op haar gemoedstoestand. Hier hebben we even over gepraat en daarna zijn we rustig de les in gerold, waar geen onvertogen woord over haar lippen kwam over mijn gebrek aan inzet.

No comments: