Google

Monday, November 21, 2005

Glijpartij

Na een ontspannend weekend van veel lekker eten en badderen nam ik gisteren de express trein terug van Budapest naar Sárbogárd. Deze trein is uitgerust met 8 persoons cabine's. Als je dan net zoals ik gisteren redelijk op tijd op het station bent, kan je zelf de cabine uitzoeken waar nog niemand zit. De hoop is dan natuurlijk altijd dat er een of andere bloedmooie vrouw zich bij je in de cabine begeeft, waarmee je dan in contact raakt en.... Helaas is de harde realiteit meesta; anders en zo ook gisteren.

De eerste persoon die zich in mijn cabine begaf en door zijn aanwezigheid ook gelijk een anti mooie vrouwen verdedigingsmechanisme opwerpte, was een verlegen jongen die het boekje van zijn klassieke muziek CD gedurende de hele rit heeft lopen bestuderen. Sociologisch onderzoek heeft tijdens de rit trouwens uitgewezen dat nerds toch sociale dieren zijn, want de ene trekt de andere aan, want nog geen tien minuten na de aankomst van de eerste nerd, kwam er een tweede. Hij zag er ook daadwerkelijk uit als een nerd en als hobby zat hij een woordenboek te lezen!

Vanochtend luidde de wekker weer harder dan gewenst, een week hard werken zat er weer aan te komen. Totaal onvoorbereid liep ik na het ontbijt en na door Mart Smeets te zijn bijgepraat over de verrichtingen van Guus Hiddink en Sven Kramer de deur uit. Waar ik onmiddelijk al mijn evenwichtsorganen in moest schakelen om niet op mijn muil te gaan. Het had gesneeuwd en het was spekglad. De winter is begonnen!

No comments: