Google

Wednesday, November 23, 2005

Beursleegzuigers

Op een dag die ik had ingericht voor de optimale ontspanning, begon de dag na een rustige treinrit met een lunch. Hiervoor moest ik een geschikt restaurant vinden. En na een korte speurtocht nabij Deak Férenc tér vond ik het cyrano restaurant bar op het Kristóf tér. Dit restaurant heeft een Michelin vermelding en dat straalt ook van ze af. Als je binnenkomt kom je terecht in een trendy sfeervol restaurant, waar een Kruger & Dorfmeister achtige lounge achtergrondmuziek wordt gespeelt. Op de kaart is naast de normale gerechten een uitgebreide keuze te zien in een grote variëteit aan sandwiches en salades. Ik besluit voor de salade met eend te gaan. Daarbij vraag ik voor een droge rode wijn en de Cabernet Sauvignon wordt aangeraden

Deze wordt in passende kristallen belglazen geserveerd. De bediening is capabel, maar ook duidelijk op het uiterlijk geselecteerd. Het restaurant bestaat uit twee etages en er is ook een soort mini privebalkon, van waaruit je over het gehele restaurant uitkijkt.

De salade arriveert en het blijkt een bescheiden hoeveelheid eend, omringd met sla, granaatappel, peer en ananas te zijn, voorzien van een lichte dressing. Wel ontzettend lekker trouwens. Na het eten ga ik voor de gebruikelijke espresso en ik wordt hier getrakteerd op een heerlijke espresso, met een begeleidend glaasje water en een heerlijk “Godive” chocolaatje.
De verrassing komt met de rekening, wanneer de Cabernet de helft van de totaalprijs voor zijn rekening neemt. Al met al een mooi restaurant voor een sfeervol of een romantisch etentje, maar als je beurs je lief is ga je hier niet te vaak naar toe. Of luister niet naar hun wijnadviezen.

No comments: