Google

Wednesday, November 09, 2005

Gebroken rug

Na anderhalve week vertoefd te hebben in het zonnige Nederland was het zover, op naar Hongarije.

Door een vriendelijke baliemedewerkster kreeg ik een ruime zitplaats aan de nooduitgang toegewezen. De ervaring leert dat het dragen van een pak meer mogelijkheden creeert tot het krijgen van een voorkeursbehandeling en vandaag werd dat wederom bevestigd.

Het wachten op Schiphol plaze bracht ik door aan de Sushi bar, genietend van heerlijk eten met een lekker pilsje. Na een relaxte vlucht met vriendelijke stewardessen, arriveerd ik om 11.00 uur bij mijn auto. Na deze geknuffeld te hebben stapte ik in en begon ik aan de rit naar huis. Rond deze tijd is er geen verkeer op de weg en dus verliep de rit voorspoedig. Tweemaal enigszins gelukkig dat ik de politie net op tijd wist te onderkennen, waardoor ik een fikse boete wist te vermijden.

Vanaf Székesfehérvár, werd het behoorlijk mistig. De laatste twintig kilometer waren dan ook een spannende rallyrit zonder noemenswaardig zicht op de weg. Eenmaal thuis even een borreltje om te relaxen en vervolgens plofte ik in mijn bedje. De plof was echter iets te hard en de bodem van het bed (drie massieve planken op een rij), kon deze plof niet aan. Het resultaat was dat de middelste van de drie door midden brak. Vanwege mijn vermoeidheid, was ik te lui om hier iets aan te doen en gaande de nacht zakte het midden van de matras steeds verder door.

Vanochtend raakte deze bijna de grond en opstaan was door de pijn in de rug behoorlijk moeilijk. Na een ruime week in mijn heerlijke bed in Eindhoven, wordt de kwelling van het bed in Sárbogárd weer een behoorlijke uitdaging.

2 comments:

Anonymous said...

hmmm ik geloof dat wij in dat pension bij jou om de hoek gaan zitten haha

10SC-Star said...

Misschien dat ik komende zaterdag eens naar de Hongaarse IKEA ga om wat extra sfeer elementen en comfort elementen toe te voegen aan mijn huis.