Google

Tuesday, November 22, 2005

Google Adsense

Zoals jullie waarschijnlijk wel is opgevallen op deze site, is dat onder elk verhaal een advertentie staat. Het grappige van deze advertenties is dat ze zich richten op de inhoud van de weblog, om zo goed aan te sluiten bij de bezoekers van deze pagina.

In het algemeen lukt dat vrij aardig, omdat er met name wordt geadverteerd voor vakantiehuizen en hotels in de omgeving. Echter de laatste tijd duiken er een verdacht aantal advertenties op voor zwangerschapstesten en voor echtscheidingsadvocaten. Dit bevreemd mij omdat ik toch echt niet het idee had dat ik onderwerpen behandelde die bij deze zaken aansloten.

Dus ik ben een beetje gaan graven en denk dat het Ikea verhaal, waarbij ik het heb over schreeuwende kinderen en ruziënde echtparen de trigger is geweest. Eens kijken of ik in een volgend onderwerp bewust wat trigger woordjes kan proppen om vreemde advertenties uit te lokken.

1 comment:

Anonymous said...

Hee Mories,

Hie gaat ie,. als ik zo omringd ben door fans die altijd lezen moet ik toch ook weer eens kijken.

De ad onder deze posting is dating, wink, wink