Google

Thursday, May 18, 2006

Takeltruck

Toen ik om vijf achter mijn bureau nog hard aan het werk was en net telefonisch een klant had beloofd een uitgebreide offerte te sturen deze avond, ging de telefoon. Het was Szilvi, met de mededeling dat er een takeltruck met een Nederlands kenteken bij haar voor de deur stond. De bedoeling van deze truck was om mijn auto, die nog steeds als tuindecoratie dienst deed op te gaan halen.

Hiervoor was er echter een ding nodig en dat was de autosleutel. Aangezien ik nog wat dingen te doen had, vroeg ik Szilvi om de man te entertainen, terwijl ik mijn werk afmaakte en de sleutel op ging halen. Een half uur later arriveerde ik bij de sleeptruck. Hij had inmiddels alles al voorbereid en dacht er een makkelijk klusje aan te hebben, doordat je van de zijkant niet kon zien dat de onderkant op een betonnen afwateringsysteem was geknald, waardoor de voor- en de achteras beiden doormidden gebroken waren. Het was dus een probleem om de auto met draaiende wielen te verplaatsen en het werd letterlijk slepen. Een bijkomend probleem was dat alleen het rechtervoorwiel reageerd op sturende beweging.

Toen de auto uit de tuin werd getrokken, was eerst de heg in gevaar en vervolgens kwam de poort naar haar tuin in gevaar. In het Nederlands sprak de man zijn zorg uit over de heg, en ik deed hiervan de vrije vertaling dat hij er het volste vertrouwen in had om de heg te sparen, waarop Szilvi vroeg waarom de man dan zo zweette, waarop ik weer zei dat erg warm weer was voor Nederlanders.

Uiteindelijk was de auto op straat gesleept en duurde het nog een half uur om hem in de truck te krijgen zonder deze te beschadigen. Al met al hadden wij en alle kinderen uit de buurt weer een entertainend uurtje achter de kiezen

No comments: