Google

Monday, May 08, 2006

Moederdag

Gisteren ging ik nadat ik gearriveerd was bij Szilvi op bezoek. Toen ik op Schiphol landde had ik mams al even opgebeld om te zeggen dat ik veilig in Europa was aangekomen.

Toen ik eenmaal bij Szilvi was, vertelde ze me dat ze niet de hele avond de tijd voor me had, aangezien ze bij moeders op bezoek moest vanwege moederdag. Toen ik dit hoorde kreeg ik direct door dat ik weer eens een blunder had begaan om mijn moeder geen prettige moederdag toe te wensen terwijl ik haar op moederdag aan de lijn had. Szilvi zag de schaamte van me af stralen en vroeg wat er aan de hand was. Ik vertelde haar dat ik moederdag was vergeten. Na een speech dat ik me moest schamen, besloot ik mams te bellen zodra ik weer thuis was.

Zo gezegd, zo gedaan, maar wat bleek het geval te zijn. Niet in alle landen wordt moederdag op dezelfde dag gevierd. Het resultaat dat ik een week voor moederdag een excuustelefoontje zat te plegen, dat eigenlijk nergens op sloeg. Maar in ieder geval heb ik op deze manier wel weer een aantal mensen aan het lachen gekregen.

No comments: