Google

Monday, July 10, 2006

Vermoeidheid en massage's

Gisteren landde ik rond een uur of zeven s'ochtends in Shanghai. Doordat het overgrootte merendeel van de vlucht overdag had plaatsgevonden had mijn lichaam moeite gehad met slapen. Maar die moeite was compleet voorbij op het moment dat ik landde.

Oftwel ik liep daar als een zombie een beetje rond. Gedurende de ruim twee uur durende rit naar Suzhou heb ik behoorlijk liggen dommelen in een positie waardoor ik nu nog steeds last heb van mijn nek. Vanaf het moment dat ik in het hotel arriveerde was het zaak om zo lang mogelijk wakker te blijven. Normaal ga ik eerst even in bad liggen doezelen, omdat ik dan vanzelf wakker wordt als het water te koud wordt, maar mijn hotelkamer had geen bad.

Dus dan maar eerst naar het centrum, waar ik even bij de KFC ben binnengegaan om mezelf te laten aangapen. Als je zo door het centrum loopt, merk je wel dat een hoop mensen je als attractie zien, maar zodra je een KFC binnenstap is die confrontatie pas echt daar. Daarna terug naar het hotel om wat te lezen, maar als je erg moe bent is op bed liggen lezen geen echt goed idee. Volgende idee was de massage en dit bleek een geniaal idee.

Op een bed liggen terwijl je gedurende twee uur beurtelings relaxed en pijnigend gemasseerd wordt. Geen kans om in slaap te vallen, maar wel extreme ontspanning. Na de massage wat illegale DVD's gekocht voor € 0.30 per stuk, met de kans dat ze het niet doen.

Op mijn kamer geprobeerd de Da Vinci code te bekijken, maar ze waren de engelse versie vergeten en mijn Chinees is nog niet up to date. Dan maar fatal attraction 2 en met deze had ik meer succes. Inmiddels wees de klok alweer 6 uur aan en was het laat zat om eens aan eten te gaan denken. Toen ik met een Tsing Toa in mijn hand de bieflap met garnalen naar bonnen zat te werken, was mijn hoofd weer extreem aan het knikkebollen.

Weer terug naar mijn hotel om verder te lezen. Om zes uur s'ochtends werd ik wakker van het sms-je van een van mijn klanten die teleurgesteld was dat zijn voetbalteam had verloren. Het boek lag links naast me en de remote control rechts. De TV stond nog aan en ik had een deja vu

No comments: