Google

Thursday, July 06, 2006

Serveerster

Gisteren zijn we nadat ik thuiskwam van het werk gaan eten bij Centrum Eterem, oftewel restaurant centraal. Hier zaten we lekker buiten in het zonnetje, als voorzorgsmaatregel hadden we ons helemaal volgespoten met anti muggenspul

De serveerster kwam eraan met 3 menukaarten, maar nadat ze ons onderling hoorde spreken liep ze weg terwijl ze vragen Deutsch riep. Aangezien ze maar een Duitse kaart had kwam ze ietwat later terug met 1 Duitse menukaart. Toen ik hierop három sört kerem riep, oftewel drie bier alsjeblieft, keek ze me aan met ogen die spraken, dat had je ook wel even eerder mogen melden dat je de hongaarse taal machtig bent.

De rest van de bestelling heb ik dan ook in het Hongaars uitgevoerd en de reactie van haar op mijn pogingen waren dusdanig aardig dat ze hiermee dan ook een mooie fooi heeft verdiend.

No comments: