Google

Tuesday, July 25, 2006

Candeleer

Op zaterdag op naar Simi, de oom van Katalin, waar mijn moeder een kandelaar had besteld. Toen ik meldde dat ik hem op zondag op wilde komen halen, wist hij me te melden dat het beter was om op zaterdag te komen, zodat ik wat van zijn zelfgemaakte wijn kon proeven en dan kon ik op zondag weer terug rijden.

Rond een uur of negen arriveerde ik bij zijn huis. Het welkom was wederom groots en in tegenstelling tot de vorige keer dat ik daar was, konden we nu enigszins in het Hongaars communiceren. Na een vooravond vol wijn en eten gingen we het dorp in waar een concert aangaande was van lokale folkloristische beroemdheden. Alleen de niveau van de wijn was hier niet te pruimen, dus korte tijd later bevonden we ons weer in de wijnkelder van Simi.

Na een gezellige nacht kroop ik rond drie uur in mijn logeerbedje en in de ochtend nam ik na een goed ontbijt de kandelaar mee naar huis.

No comments: