Google

Sunday, July 30, 2006

Bed

Sinds ik in Hongarij woon heb ik nog nooit het genoegen mogen smaken om in een fatsoenlijk bed te kunnen slapen. Uitgezonderd mijn zakenreizen naar Singapore en China, waar ik iedere keer kon rekenen op een lekkere harde matras, die gesitueerd was op een fatsoenlijk bed.

In mijn oude huurhuis, had ik twee slaapkamer, op een ervan stond een twee persoons "bed". Het was geen echt met maar meer een soort wegzaksysteem, dat de uiterlijke kenmerken had van een bed. Vanwege de ruimte was dit mijn eerste keuze, maar na een aantal maanden verschenen de rugpijnen en verhuisde ik naar de kamer met het een-persoonsbed. Dit was voorzien van een plankenbodem en een matras die in zijn jonge jaren best een behoorlijke kwaliteit had, maar na vele decennia van trouwe dienst, was deze kwaliteit ook behoorlijk achteruit gegaan. Onder deze matras bevonden zich drie planken. Na twee keer door het bed te zijn gezakt, was dit aantal geminimaliseerd tot enkel 1.

Toen ik verhuisde naar mijn nieuwe huis, nam ik deze matras mee en ik gebruikte de grond als lattenbodem. Toen ik deze terug moest geven aan de huurbazin, nam ik het geavanceerde luchtbed van mams over, wat alweer een verbetering was, maar vandaag heb ik dan eindelijk een echt bed gekocht, met een fatsoenlijke matras en een uitstekende lattenbodem.

Na anderhalf jaar staat me eindelijk uitstekende nachtrust in Hongarije te wachten.

Update:
De nachtrust was geweldig, ik ben zelfs door een sms-je van mijn date van afgelopen zaterdag heen geslapen, terwijl ik normaal van ieder geluidje van mijn mobiel wakker wordt. Ook heb ik vanochtend als vanouds weer eens vier keer de wekker (nee niet de hond Sje!) gesnoozed.

4 comments:

Anonymous said...

Waarom een uitgebreid verhaal over suffe bedbodems maar slecht een ultra summiere verwijzing naar een date van afgelopen zaterdag die dan op Maandag ochtend alweer SMS-jes gaat sturen? Graag een uitgebreide beschrijving incl. (detail) foto's van de bewuste date! Als je op deze manier blijft communiceren kunnen we je natuurlijk nooit goed terzijde staan bij het maken van de juiste keuzes!

10SC-Star said...

Ik zal morgen een nieuw verhaaltje schrijven waarin ik uitgebreid mijn date van afgelopen zaterdag toelicht. OK?
De foto heb je trouwens al gezien, alleen weet je dit nog niet. Meer uitleg later.

En voor jou mag dit verhaal over de bedbodem misschien duf zijn, maar voor mijn rug is het voor levensbelang!

Anonymous said...

Clif hangers zijn een achterhaald fenomeen....
Dit soort goedkope soap tactieken zou jij in je opwindende leven toch echt niet nodig moeten hebben....

10SC-Star said...

Ik vind het griezelig dat je een link legt (hoe ver dan ook) tussen mijn leven en een soap.

Maarhet feit is dat soms dingen even een beetje moeten bezinken voordat je ze goed op papier kunt zetten. En aangezien ik vandaag al een verhaaltje had geplaatst en inspiratie ook een uitputtend goed is, wordt het toch morgen.

Anders moet ik morgen weer mijn brein kraken wat ik hier in godsnaam neer moet gaan schrijven.