Google

Wednesday, July 05, 2006

Chaos in Kopenhagen

Toen ik op maandag arriveerde op het vliegveld van Copenhagen, was er een enorme chaos, in de bagageruimte met de verscheidene bagagebanden, was het een grote wanorde. Tussen de verschillende lopende banden stonden er grote stapels met koffers. Gelukkig had ik enkel handbagage.

Toen ik gisterenavond daar was voor de vlucht terug was het een drukte van jewelste. Na een beetje werken onder het genot van een Tuborg pilsje, dacht ik dat het wel tijd was om in te checken. Door mijn frequente vluchten heb ik de mogelijkheid om in te checken via de business class balie, waardoor ik niet te lang hoef te wachten normaliter.

Toen ik daar aankwam stond er een egyptische man voor de business class balie en een gruwelijke rij voor de economy balie. Dus ik dacht relaxed, dit is zo gepiept, totdat bleek dat deze egyptische man met een gezin met 8 kinderen reisde en dus een complete vrachtwagen vol bagage bij zich had.

Het duurde ruim een half uur om deze man in te checken en het was duidelijk aan de baliemedewerker te merken dat hij het helemaal gehad had, doordat hij zei; ik heb het helemaal gehad. Ik presenteerde mijn ticket en het bleek dat dit uitgegeven was op op 4 augustus in plaats van 4 july. Hij zocht het hele systeem af op mijn naam en er was niets te vinden. Dit terwijl op mijn samenvattingspapiertje gewoon 4 july stond.

Ik kreeg de derde reserveplaats op een vol vliegtuig toegewezen. Hiermee was ik niet tevreden, maar veel keus had ik niet. Ik spoorde mijn hongaarse connecties aan om vanuit Hongarije dit drama op te lossen, terwijl ik zelf het vliegtuig afstruinde op verantwoordelijke mensen die me konden helpen. Na het kastje en de muur vele malen gezien te hebben, dacht ik dat het verstandig zou zijn om even op adem te komen. Ik ging zitten en zag dat ik twee retourtickets had, waarvan er een uitgegeven was op mijn achternaam en een op een van mijn katholieke namen (dit concept snappen ze niet in Hongarije en ze gooien dan ook altijd mijn namen door mekaar) Toen ik hiermee naar de transfer desk ging, boden ze direct mijn excuses aan voor de verwarring en het ticket werd direct geregeld.

Toen ik bij de gate aankwam werd ik ook nog eens ge-upgrade naar business class, eind goed al goed.

6 comments:

Kiki said...

Denen zijn hele leuke mensen ;-)

Anonymous said...

Vast en zeker een Deens vriendje gehad, die Kiek :o)

Kiki said...

gehad? waarom die verleden tijd? :)

Anonymous said...

Herstel, vast en zeker een Deens vriendje, die Kiek :o)

10SC-Star said...

Tsja ik denk dat Kiki een lichtelijk gekleurde mening heeft als ze door haar roze bril naar de Deense populatie kijkt

Kiki said...

Nou ja, zien mijn liefdesverleden ben ik erg voorzichtig geworden met het benoemen van een man tot 'vriendje', maar hij belde me vanochtend in ieder geval vanwege mijn verjaardag... brownie points! :D