Google

Sunday, June 11, 2006

IKEA Day

Ondanks gezonde tegenzin, ben ik er toch achtergekomen dat niets makkelijker is dan je nieuwe huis inrichten met IKEA spullen. Na teleurgesteld enkele Hongaarse meubelzaken verlaten te hebben, heb ik er toch aan moeten geloven. Mijn huis gaat een IKEA huis worden. Op mijn bed en de stoelen na dan, want daarvan is mijn smaak in de Zweedse houtmeubelfabriek niet terug te vinden.

Een klein nadeel van de IKEA in Hongarije is dat de dichstbijzijnde zich in Budapest bevindt. Dat houdt in dat ik ongeveer anderhalf uur moet rijden om in deze hel terecht te komen. Zaterdag was het weer zover. Om negen uur op pad. Omdat ik nog niet precies wist wat ik wilde, betekende dit dat ik twee uur heb lopen rondstruinen in dit warenhuis van treuzelende mensen, om vervolgens nog eens een behoorlijke tijd in de rij te staan. Maar uiteindelijk ging ik toch naar huis met een aanwinst van drie meubelstukken, omdat dit het maximum was dat het laadvermogen van mijn auto aankon. Om twee uur s'middags kwam ik thuis, waar met een klein schilderintermezzo het genot van het in elkaar zetten van IKEA meubels begon.

Ik moet zeggen nadat ze in elkaar gezet zijn, zien ze er meestal behoorlijk goed uit. Ook de gebruiksaanwijzing is behoorlijk goed in elkaar gezet, een klein kind kan op basis van de plaatjes de kast nog in elkaar zetten, maar dat kleine klote sleuteltje, daar hadden ze toch iets anders voor mogen verzinnen. Al kijkend naar de stunt van het team van Leo Beenhakkers, wist ik met blaren op mijn duim en wijsvinger (van dit kks-tje) de laatste kast in elkaar te zetten. En ik moet zeggen het wordt prachtig!

No comments: