Google

Thursday, June 08, 2006

Diefstal

Omdat ik nog steeds een door een officiële notaris gemaakte kopie moest verkrijgen, moest ik me rond de middag melden bij de Notaris. Ik had hiervan het adres gekregen van een van mijn collega's. Echter het huisnummer was snel gevonden, maar de notaris niet. Het bleek dat ik de achteromingang moest gebruiken, omdat de voordeur was toegewezen aan een kledingzaak.

Bij de achteringang, kwam ik in een gang terecht met drie stoelen en vier deuren. Op slechts een deur stond aangegeven waar deze toe leidde en dat was de WC. Dus eerst deur een geprobeerd. Hierdoor kwam ik terecht in het magazijn van de kledingzaak. Deur twee was op slot, dus het was deur drie. Hier kwam ik een grote vrouw tegen, waarvan de föhn ontploft was en dit bleek de notaris te zijn. Nadat ze me had uitgelachen vanwege het vod dat we rijbewijs noemen, maakte ze op officieel papier een aantal kopiën voor mij. Dit grapje koste me slechts 1500 Huf. Ik kan me herinneren dat de handtekening van een Nederlandse notaris een stukje duurder was.

S'avonds op weg naar Dunaföldvár via Dunaújváros, waar ik nog even een meubel heb gekocht, om vervolgens de kopiën af te geven bij de advocaat die mijn officiële verblijfplaats in Hongarije dient te regelen. Hierna op weg naar mijn huis, waar ik tot de schokkende ontdekking kwam dat er een diefstal had plaatsgevonden! De stormlampen, gevuld met anti muggen olie, die ik gebruik als ik buiten in de tuin zit, waren verdwenen. Tijdens mijn afwezigheid, heeft zich iemand brutaal toegang tot mijn tuin verschaft en heeft deze waardevolle iconen bruut tot zich genomen.

Ik ben nu bezig met de plannen voor een mijnenveld

No comments: