Google

Thursday, June 22, 2006

Bekeuring

Na ruim drie maanden wachten is het dan zover. De bekeuring van mijn auto-ongeval is in de bus gevallen. Je weet wel, ik krijg een bekeuring omdat ik een ongeval had veroorzaakt met persoonlijk letsel, ook al was ik de gekwetste persoon, terwijl ik me aan alle verkeersregels had gehouden.

Voor de hoogte van deze bekeuring was er een soort vermenigvuldigingsformule die rekening hield met enkele persoonlijke zaken, zoals ben je getrouwd, heb je kinderen, moet je andere mensen onderhouden en wat is de hoogte van je salaris.

Omdat ik op al deze vragen het verkeerde antwoord gaf, zag ik de bui al hangen. Gisteren lag er dan eindelijk een envelop van de rendörség (politie) op mijn bureau. Met veel spanning maakte ik hem open en nadat ik me door de hongaarse tekst heen had geworsteld, zag ik dat de hoogte van de boete niet gigantisch ongekend hoog was. Echter ik moet weer voor 25.000 Huf aan postzegels op een briefkaart gaan plakken die dan aan de politie verstuurd moet worden.

Een mini ribje uit mijn lijf

2 comments:

Anonymous said...

Ga je niet in hoger beroep dan :)?

Kiki said...

Hahaha, als je dat doet wordt de boete denk ik automatisch met 10 vermenigvuldigd... :)