Google

Tuesday, April 18, 2006

Hot Chilli Crab

Nadat ik landde op Singapore airport, werd ik overvallen door de warme vochtige deken van het klimaat rond de evenaar. Na een taxirit in de stromende tropische regen op naar het hotel.

Even inchecken en daarna de zomerse kleding aan, die ik deze keer wel meegebracht had. En op naar de stad om toeristje te spelen. Ik had besloten deze keer meer gebruik te maken van het metro netwerk en minder met taxi's rond te rijden. Op naar de boat quai, om daar langs de terrasjes te struinen, wachtend op een goede aanbieding om te gaan eten.

Na een eerste tussenstop bij een microbrew, waar het Singaporees bier rijkelijk vloeide op naar een See Food restaurant, voor een heerlijke hot chili crab. Ik nam plaats aan het tafeltje, waarop zich een bakje citroenwater, een kommetje Chinese thee, een bordje en twee eetstokjes met een houdertje bevonden. Even later kwamen ook de halve liter pull tigerbeer en het bord met de instukken gesneden crab, drijvend in de chili saus. Ook werd ik voorzien van de crabkraker en de pulkvork.

Het eerste stuk crab probeerde ik nog op een elegante manier op te eten, door de crab netjes te kraken, dan leeg te pulken met de leegpulkvork en vervolgens met de stokjes het eten op te pikken en naar mijn mond te brengen. Maar door de saus en alle manuele handelingen werden mijn handen ondanks de vele spoelbeurten in het citroenwater steeds vettiger en lieten mijn etiketten me in de steek, scheurend en rukkend werd de crab opengebroken en het vlees werd er gewoon met mijn handen uitgeplukt. Het was een heerlijke doch zeer pittige maaltijd, waarvan ik vanochtend voor een tweede maal plezier heb gehad.

1 comment:

Anonymous said...

In welke variant dan ook:
!!Chili rules!!