Google

Friday, April 21, 2006

Europa

Nadat ik al de hele week als enige Europeaan zat te werken in Singapore, is er vandaag versterking gekomen van een andere Europeaan. Een concurrent uit Slowakije. Dit is een werkelijke verademing.

Ik had deze man al ontmoet tijdens de vorige meeting in Singapore en toen hadden we al samen een aantal pintjes weggewerkt. Toen hij arriveerde hadden we dan ook direct goed contact. En zijn engels is ook veel beter verstaanbaar als het engels van al die Chinezen om ons heen. Bij de meeste Chinezen heb je pas na een tijdje door dat ze daadwerkelijk engels praten, terwijl deze Slowaak op dezelfde manier engels praat als een bad guy uit een James Bond film.

Ondanks dat hij pas gisteren aangekomen is, zijn we na het werk dan ook samen gaan eten in een uitstekend Italiaans restaurant. Dit vergezeld met een aantal heerlijke pintjes. En vanwege de uitputting die zich meester van hem had gemaakt, heb ik vanochtend een persoonlijke wake up call verzorgd omdat hij niet op tijd op het ontbijt verscheen.

Volgende week als ik in China zit, zal hij (hoe gek het ook klinkt) een weekje Chinezen voor de boeg hebben, terwijl ik me omringd zal weten met Nederlandse collega's

No comments: