Google

Wednesday, April 19, 2006

Chinees engels

Gisteren na een lange dag werken, vond ik dat het tijd was om me op een massage te trakteren. Ik besloot een van de vele shopping centres langs de Orchard road binnen te gaan op zoek naar een massagesalon.

Het duurde niet lang om er een te vinden die er niet al te shabby uitzag. Ik besloot naar binnen te gaan en voor de rug, schouder en nek massage te gaan. Ik werd uitgenodigd om met ontbloot bovenlijf op een bed te gaan liggen, dat net als in een ziekenhuis van het zicht van de omgeving werd ontrokken door er een gordijn om heen te trekken. Tijdens de massage begon de vrouw tegen me te praten. Het was een al wat ouder klein Thais uitziende vrouw. Pas na enkele zinnen had ik door dat ze engels tegen me aan het praten was. Toen ook pas had ik het idee dat het misschien wel nuttig zou zijn om te proberen te verstaan wat ze zei.

Terwijl ze me van alle kanten pijnigde, zat ze hele verhalen te vertellen, waarvan ik maar 20% verstond. Dit is vergelijkbaar met het rendement als een hongaar hongaars tegen me praat. Maar na een tijdje begon ik door te krijgen wat ze me allemaal probeerde te vertellen, buiten dat ik meer moet ontspannen en meer water moet drinken.

Ze vertelde dat het veel te duur was om naar een massagesalon te komen en dat ze het op mijn hotelkamer voor een lagere prijs zou doen. Ook zou de massage daar veel uitgebreider zijn. Ik ging hier verder niet op in, omdat ik helemaal niet wilde weten wat dit extra pakket inhield.

Toen de massage was afgelopen, vertelde ze me dat ik van dit gesprek niets tegen de massagesalon houdster mocht vertellen. Aangezien ik er weinig van had verstaan had ik hier ook echt geen behoefte aan.

No comments: