Google

Thursday, May 03, 2007

China Thema maanden

De KLM heeft China themamaanden. Dit houdt in dat ze de reizen naar China tijdelijk ietwat goedkoper hebben gemaakt en dat je er wat extra airmiles mee verdient. Het grote nadeel echter is dat ze nu ook meer Chinese produkten op de vlucht serveren en meer Chinese stewardessen meesturen.

Nou moet ik zeggen dat ik de hoop op knappe stewardessen bij de KLM al tijden geleden had opgegeven. Het lijkt erop dat ze al vijftien jaar geen nieuw bloed meer hebben aangenomen. En degene die ze hebben aangenomen hebben ze expres op het gebrek aan uiterlijk vertoon geselecteerd om maar niet de indruk te wekken dat er op uiterlijk wordt geselecteerd. Men noemt dit fenomeen positieve discriminatie, maar ik vind het een typisch geval van negatieve discriminatie. De chinezen staan ook niet bekend vanwege hun prachtig uiterlijk dus de aanname van al die chineesjes help hier ook niet.

Nou is mijn normale routine bij een vlucht met de KLM naar de oost te beginnen met een Gin-Tonic, vervolgens een diner met een lekker wijntje en dan af te sluiten met een koffie cognac om vervolgens in slaap te vallen.

Vandaag was het programma, beginnen met een Gin-Tonic, vervolgens smerig nep chinees eten, met alcohol houdende chinese bocht (zoals de hele wereld weet, kunnen de chinezen geen wijn maken) om vervolgens na de koffie cognac niet in slaap te kunnen vallen, omdat het pas vier uur s'middags was.

Jammergenoeg hadden we ook nog zo een oude kist zonder private entertainment system, wat dus betekent dat de KLM bepaald welke films je kijkt. Naast de absoluut niet grappige "just for gags" (een of ander slap Canadees banana split aftreksel, wat nog minder grappig is dan de Ralph Imbar variant), kreeg ik twee romantische film op rij te zien. Een met Cameron Diaz en die miep van de Titanic en toen ik daar net van bijgekomen was, kreeg ik er nog eens een film met Huig Grant en dat meisje van ET er overheen. Toen na negen uur vliegen James Bond verscheen, die ik inmiddels al zes keer heb gezien, viel ik eindelijk in slaap.

Toen ik net geland was (2 uur Hongaarse tijd) kreeg ik een heel lief sms-je van mijn lief binnen op mijn Blackberry, waarna ik de fabriek even op kosten heb gejaagd door haar even te bellen, waardoor ik met een gruwelijke smile op mijn gezicht op de bagage stond te wachten. Iets wat dan ook weer uniek is

No comments: