Google

Friday, May 18, 2007

Stroomstoring

Ondanks het feit dat het de afgelopen weken hier al het prachtigste weer is, was er op dinsdag een uitzonderlijk hevige onweersbui in de namiddag. Het voorportaal van de fabriek stond blank omdat we te laat waren met het sluiten van de deuren.

Op dat moment hadden we een aantal slakkenvreters op bezoek en hierdoor kon ik pas rond een uur of zeven naar huis wederkeren. Op de weg naar Dunaföldvár lagen er verschillende woudreuzen omgewaaid over de weg. Maar door mijn nieuwe 4wd kon ik deze met gemak passeren en omzeilen.

Toen ik mijn hometown in reed viel het me op dat de stoplichten niet functioneerden, wat ik een positieve ontwikkeling vond. Even later arriveerde ik thuis. Toen ik de deur open deed en het lichtknopje beroerde, merkte ik dat dit niet in het gewenste effect resulteerde. Ik keek naar de meterkast, maar alles was in orde en ik begon onzeker te worden. Misschien had ik de rekening wel niet betaald en was ik afgesloten. Ik besloot maar even verder af te wachten en een hapje te gaan eten in restaurant central. Dit was gesloten vanwege gebrek aan electriciteit. We hadden dus een black out. Omdat het nog licht was, besloot ik met een borreltje en een boek in de tuin te gaan lezen. En ik merkte dat er een onevenredig groot aantal mensen op de been was.

De black out bracht het sociale leven echt op gang. Toen het begon te schemeren was er nog niets hersteld en ik ging naar binnen om in kaarslicht verder te gaan lezen. Hier kreeg ik ook mijn liefje aan de lijn die het op dat moment jammer vond dat ze geen auto had om me bij te staan in het overwinnen van de duisternis middels kaarslicht omdat algemeen bekend was dat vele mensen bij gebrek aan licht andere plezierige activiteiten ontplooien dan naar de Tv te kijken. Helaas pindakaas.

Ik ging op tijd naar bed omdat de volgende dag de wekker om 4 uur s'ochtends stond afgesteld. Echter om 2 uur werd ik wakker van een geweldige lichtexplosie. Ik had de knopjes op aan laten staan en het netwerk was hersteld.

No comments: