Google

Tuesday, May 22, 2007

Tuinmodificaties

Vanwege het feit dat het zonnetje hier al weken aan een stuk schijnt, met af en toe een nachtelijk regenbuitje er tussendoor, is het prachtig weer voor de tuin. De afgelopen twee weekenden heb ik dan ook hard gewerkt en het resultaat is een kruidentuintje en een terras.


Dit weekend heb ik voor het eerst op traditioneel Hongaarse wijze pörkölt bereid, in een ketel boven een open vuur. Het koste wat moeite om de hitte van het haardvuur in the schatten en binnen een minuut had ik dan ook een spetterfestijn van olie, niet te zuinig, omdat er nog wat water in de ketel zat van het schoonmaken. En water en olie gaan niet zo goed samen.


Toen we eenmaal het vlees erin gedaan hadden, werd het een gezellig festijn. Terwijl de ketel boven het vuur stond te koken, waren we in het stralende zonnetje bezig met de groenten te snijden. Na een uurtje of twee, was het prachtgerecht klaar en hebben we vergezeld met een lekkere rose een heerlijke pörkölt naar binnen kunnen werken.


3 comments:

Anonymous said...

En wanneer ga je het gras maaien?

Anonymous said...

Oh, btw, ik ben het toch maar eens gaan proberen: woordvandeweek.blogspot.com

10SC-Star said...

Dat gras mag jij maaien als je hier op bezoek bent. Ik zal btw je site eens gaan checken