Google

Saturday, January 28, 2006

Zwerver?

Gisterenavond rond een uur of acht waren we nog met het gehele MT aan het werk toen plotseling mijn telefoon ging. Het was Klara, de huisbazin.

Even het verhaal wat er aan vooraf ging. Onze firma betaalde van oudsher € 200,- huur voor de woning waar ik nu in woon, maar vanaf begin vorig jaar, wist onze general manager deze huur te verlagen naar € 150,- per maand. Hierop kwam natuurlijk behoorlijk protest van Klara, maar Tibor vertelde haar, het is marktwerking, als je iemand vindt die meer wil betalen, dan kunnen we wel opnieuw over de huur onderhandelen.

Na ruim een jaar is het dan zover, Klara belde me met de mededeling dat ze waarschijnlijk een andere huurder heeft gevonden, die binnenkort de woning wil komen bekijken. Als dat zo is, bestaat de kans dat ik per 1 Maart op straat kom te staan en me ga voegen in de orde van zwervers. Bij de gruwelijk drukke werkzaamheden kan dat er ook nog wel bij. Maar goed we hebben besloten de reactie van de nieuwe huurders af te wachten en dan de onderhandelingen opnieuw in te gaan. Mocht die niet lukken, dat zal terwijl er gezocht wordt naar een andere oplossing, de tijdelijke woonstee hotel Kovács worden.

Misschien is dit wel de gelegenheid om uit dit triest saaie dorp te verhuizen naar een stad waar wel iets gebeurt, zoals Székesfehérvár.

No comments: