Google

Friday, January 13, 2006

Tom Tom Maurice

Vanochtend wederom met de taxi naar het werk. Normaliter laat ik even het business kaartje van een van mijn Chinese collega's zien en op basis daarvan weten ze de weg wel te vinden, maar vanochtend ging het anders;

Ik stap in de taxi, geef hem het kaartje en hij rijdt weg. Tijdens de rit zie ik aan zijn body language dat hij niet echt weet wat hij aan het doen is. Hij weet de weg niet te vinden. Aangezien ik het ritje naar de fabriek al ontelbare keren heb gehad, zit ik dus in deze miljoenenstad (Suzhou heeft 6 miljoen inwoners!) de taxichauffeur uit te leggen hoe hij moet rijden. Vanwege wat kleine foutjes in mijn aanwijzingen doen we er in plaats van 20 minuten, 30 minuten over.

Dus als ik het niet meer zie zitten met mijn baan in Hongarije, kan ik nog altijd een Tom Tom in Suzhou worden.

No comments: