Google

Tuesday, January 24, 2006

Het vriest en flink!

Op zondagavond rij ik naar huis, nadat ik getrakteerd ben op een lekker bordje pörkölt.

Het sneeuwt en als ik in mijn auto wil stappen vliegt er nog een sneeuwbal rakelings langs mijn hoofd. In de auto zegt de temperatuurmeter dat het -4 graden is. Als ik thuis aankom, trek ik uit gewoonte mijn handrem aan en ga naar binnen.

Aangezien ik normaliter met de ramen open slaap, wordt ik midden in de nacht rillend van de kou wakker en ik zie de ijsbloemen op de ramen staan. Dan toch maar die ramen eens dicht doen. S'ochtends na het ontbijt loop ik naar de auto, om hier een temperatuur van -15 ! te zien. De handrem is natuurlijk vastgevroren en er dient een emmertje warm water ingezet te worden om überhaupt te kunnen vertrekken.

S'avonds na het werk, besluit ik te voet naar de supermarkt te lopen om het ontbijt voor de volgende morgen te regelen en als een echte stoere man, doe ik natuurlijk geen muts op mijn hoofd. Na een wandeling van driehonderd meter kom ik erachter dat ik toch maar beter wel een muts op had kunnen doen, want met een muts loop je misschien een beetje voor lul, maar met twee handen permanent op je oren is dat zeker niet minder.

Vanochtend was de temperatuur gelukkig nog een aantal graden frisser: -18 graden celcius. En dus dit weekend gaan we het balatonmeer eens een keer te voet oversteken.

No comments: