Google

Sunday, January 08, 2006

Bioskoopje

Gisteren een dagje uit gehad met Szilvi en dit dagje uit eindigde in Székesfehérvár, alwaar we naar de bioscoop zouden gaan. Hier was ik nog nooit naar toe geweest, omdat ik niet duidelijk gemaakt kon krijgen welke films er in het engels werden vertoond. En aangezien het merendeel van de films hier in het Hongaars wordt getoond was me dit risico te groot.

Maar nu had ik mijn privé tolk bij me en we besloten te zoeken naar een niet een niet romantische en niet te geweldadige film, die in het engels werd vertoond, met hongaarse ondertiteling. Een super poldermodel oplossing dus. Na een kort gesprekje met de dame aan de kassa kwam Szilvi terug met de mededeling dat ze een film had gevonden die waarschijnlijk aan alle bovenstaande voorwaarden voldeet, maar ze wist niet waar de film overging. Het enige wat ze wist, was dat het dezelfde regissuer was als degene die American Beauty had geregisseerd.

Dat klonk goed en dus kochten we een kaartje. Toen de film eenmaal begon bleek hij over het leven van een soldaat te gaan die diende in de eerste golfoorlog. En hiermee voldeet de film in ieder geval niet aan voorwaarde twee, maar ondanks dat ik de hongaarse naam van de film inmiddels alweer ben vergeten, moet ik toch zeggen dat hij behoorlijk de moeite waard was. Gelukkig dacht mijn date daar hetzelfde over.

5 comments:

Anonymous said...

Voor de volledigheid: de titel van deze film moet dan "Jarhead" geweest zijn, van regisseur Sam Mendes.

En ik snap heus wel dat je in het donker geen foto's kunt maken!

Kiki said...

Nee, in het donker niet... en dus had hij het eerder op de avond thuis moeten doen!

Anonymous said...

Oh, waren ze eerder op de avond dan nog met z'n tweetjes samen thuis gezellig en knus op de bank? Dan denk ik dat Mories nog een extra verhaaltje moet vertellen, getiteld "Wat er vooraf ging" of zoiets... En ik wil details!

10SC-Star said...

Het verhaal wat er vooraf ging is in het kort als volgt:
S'ochtends haar opgehaald;
Naar de bend of de Danube gereden;
Een natuurwandeling gemaakt;
Gepicknicked;
Een touristisch stadje bezocht;
Restaurantje bezocht;
Naar de film.

En aangezien het woord "Jarhead" behoorlijk vaak voor kwam in de film zal dit de titel wel geweest zijn. Een aanrader!

Anonymous said...

de·tail (het ~, ~s)
1 klein onderdeel => bijzonderheid, ins en outs