Google

Wednesday, January 04, 2006

Telefoonterror

Na een eerdere soortgelijke ervaring via het internet ("het verhaal van het paarse gevaar"), had ik gisteren dezelfde ervaring maar dan via de telefoon.

Ik had de laatste weken behoorlijke harde onderhandelingen gevoerd met een leverancier over de aankoop van een aantal gereedschappen. Mijn tegenpartij, Edith, had een zeer prettige stem en op basis van die stem had ik dan ook een beeld van haar in mijn hoofd geschapen.

En gisteren was de dag dat ik haar ging ontmoeten. Bij aankomst op haar kantoor, opende ik de deur en in plaats van de slanke assertieve schoonheid die ik verwachtte, kreeg ik een dikke knol te zien. Dus onschuldig en naief dat ik was vroeg ik aan haar, waar is Edith, toen ze vervolgens antwoordde, "ik ben Edith", viel mijn mond waarschijnlijk open van verbazing en was ik weer een desillusie armer.

Het voordeel is dat het voor mij wel een stuk makkelijker onderhandelen met haar is in de wetenschap hoe ze er uit ziet.

No comments: